Pe lângă modelele de origine Chrysler, dar cu siglă Lancia,
italienii prezintă la Salonul Auto Geneva
2011 o premieră cu adevărat importantă pentru
marca din peninsulă: noua generaţie Lancia Ypsilon. Care
se pare că pe piaţa Marii Britanii se va numi Chrysler Ypsilon.
Chiar dacă nu îşi propune să rupă gura târgului ca şi
Fiat 500, vorbim de o maşină de oraş cu evidente
trăsături life-style, suficient de fresh şi de originală
pentru a le atrage atenţia celor interesaţi în primul rând de modă.
Aspectul de aproape-coupe este asigurat de integrarea mânerelor
portierelor spate în rama uşii, linia ascendentă a geamurilor
încercând să-i confere dinamism maşinii.
Nu putem spune că noua Lancia Ypsilon arată foarte dinamică,
dar, pe de altă parte, stilul sofisticat al designului
exterior ne duce la o eleganţă foarte interesantă, chiar
inedită în peisajul actual al citadinelor. Partea frontală imprimă
forţă noii Ypsilon, datorită grilei proeminente, în timp ce
farurile ascuţite dau o notă de sobrietate ansamblului, Ypsilon
arătând mai matură.
Spatele continuă ideea unui aspect mai ciudat, cu un hayon nu
neapărat practic, o lunetă bine integrată stilistic şi stopuri cu o
formă rotunjită, în contrast cu farurile. Per total, Lancia
Ypsilon este un pachet cu o lungime de 3,80 metri care încearcă să
ne sensibilizeze cu un stil a la
Delta, dar într-o formă mult comprimată.
Interiorul lui Lancia Ypsilon pune şi el accentul pe
life-style, fiind garnisit cu tapiţerii şi inserţii mai
simandicoase (lucru valabil pentru versiunile superioare),
schimbătorul plasat aproape pe consola centrală făcând evidentă
legărura de rudenie tehnică cu Fiat 500. Model de la care preia
motorizările pe benzină MultiAir de 0,9 litri şi 1,4 litri,
respectiv dieselul MultiJet de 1,3 litri.
Noua Lancia Ypsilon va fi pusă în vânzare pe pieţe din
Europa începând din această vară, iar, pentru că acest
model va fi oferit doar în versiune de caroserie cu 5 uşi, în
paralel va rămâne în ofertă şi
actuala generaţie, care are o caroserie cu doar două
portiere.