Lamborghini-Ferrari este unul dintre acele “meciuri” care ar putea fi definit de pagani cam asa: “un conflict vechi de peste patru decenii, cauzat de un amarat de ambreiaj”. In aceste pagini, insa, o asemenea lupta intra in galeria celor legendare, iar daca ciocnirea a doua orgolii nelimitate este ingredientul sine qua non pentru a produce cele mai minunate simfonii V12 din lume, noua nu ne ramane decat sa mentinem aprinse poftele lui Ares.
Totul se joaca, aici, la categoria grea: Enzo vs Murcielago. De data aceasta un rematch, o revansa pe care bolognezul trebuie sa si-o ia dupa ce, in urma cu 3 ani, 80 CP in plus pentru cel mai rapid Ferrari din istorie au fost decisivi pentru a muta trofeul la Maranello. Acum, insa, victoria este unica optiune a bolidului din Sant"eAgata, iar pentru asta Lamborghini a adus in ring un campion mai antrenat ca oricand.
Il cheama Murcielago LP640 si este cea mai noua versiune a supercar-ului care continua in secolul XXI ceea ce a inceput Miura in mileniul trecut. Desi nu ai paria pe asta, aproape totul s-a modificat: motor, suspensii, cutie de viteze, sistem de evacuare, frane si electronica, ba chiar si designul, partial. Indoieli in privinta ultimului reper? Priveste noile bare de protectie, retusate pentru a imprima lui Murcielago o atitudine mai agresiva, si toba finala (acum de forma rectangulara), incorporata in difuzorul bumper-ului spate si amintind de arzatorul unui F-22.
In plus, pe alocuri, LP640 iti dezvaluie ca forma a fost dictata de functie. Spre exemplu, zona din spatele admisiilor de aer: pe partea dreapta este practic inchisa, in timp ce in stanga prezinta o deschizatura impozanta, pentru racirea radiatorului de ulei. Chiar si oglinzile laterale si stergatoarele de parbriz au fost redesenate pentru a imbunatati aerodinamica. La efecte vizuale, Lamborghini ofera jantele Hermera de 18 inci, menite sa-l diferentieze pe LP640 de restul gamei, dar daca vrei cu adevarat ca lumea sa stie de ce poti tu merge cu 340 km/h, ia ceilalti “doar” cu 330, lasa-i sa vada motorul V12, optand pentru o capota de sticla. Vor avea ce admira…
Propulsorul a fost supus unei noi serii de modificari, marirea alezajului & cursei ducand cilindreea de la 6,2 la 6,5 litri, iar puterea de la 580 CP la 640 CP. Murcielago LP640 realizeaza sprintul 0-100 km/h in 3,4 secunde (cu 0,4 secunde mai repede ca modelul clasic), asa incat, pe hartie, Enzo este invins: lui ii trebuie 3,65 secunde. Totusi, supercar-ul din Maranello recupereaza ceva mai tarziu in runda, datorita vitezei maxime superioare cu 20 km/h. Murcielago mai are insa cativa asi in maneca: acum, cuplul de 660 Nm este livrat mult mai liniar, cutia de viteze este mai robusta, iar sistemul 4×4 – dincolo de tractiunea teroetic mai buna comparativ cu transmisia spate a lui Enzo – beneficiaza de diferentiale si de axe cardanice mai rezistente. In plus, manevrabilitatea si stabilitatea au fost ameliorate prin adoptarea unor noi arcuri si amortizoare controlate electronic, iar cand “taurul” are nevoie de pauza, exista discuri de frana de 380 mm pe fata si 355 mm pe spate care sa-l opreasca (optional, se pot comanda discuri din aliaj carbon-ceramic, mult mai performante).
Murciealgo nu este insa o masina pe care ai vrea s-o opresti vreodata. Si LP640 ascute acest sentiment cu un interior modificat radical, unde vei gasi mai mult spatiu, tetiere mai confortabile si piele cusuta in stil Q-citura. Iar daca nu te zgarcesti inutil cu aceasta bomba de aproape 300.000 de euro, poti apela la programul de individualizare Privilegio, care-ti va asigura exclusivitate absoluta. Cat despre partida cu Enzo, ea se afla de-abia la inceput. Si, precum “Raging Bull” LaMotta in fata lui “Sugar Ray” Robinson acum 63 de ani, Lambo pregateste o revansa pe care Murcielago, taurul din Bologna, si-o poate lua cu varf si-ndesat…