Kia
Magentis, sau Optima cum este cunoscută în America şi cum s-a
lansat la Salonul de la New York, lasă deoparte trecutul şi se
încadrează pe noua direcţie Kia, anunţându-se o propunere foarte
interesantă pe segmentul limuzinelor de clasă medie accesibile.
Mâna lui Peter Schreyer se vede la acest proiect, neamţul
implementând fidel imaginea de felină devenită caracteristică
mărcii coreene.
În privinţa dimensiunilor acest model are 4,85
metri lungime, 1,83 metri lăţime şi un ampatament de 2,80 metri.
Aceste proporţii îl plasează în categoria lui Opel Insignia, model
cu care va şi concura foarte probabil, fiind lesne de observat
silueta de coupe cu patru uşi, din imagini.
Deşi
diferenţierea estetică este clară faţă de verişoara Hyundai Sonata,
platformele sunt comune şi motorizările anunţate la New York pentru
Optima (versiunea pentru SUA) sunt aceleaşi. Benzina 2.4
litri GDI de 200 CP reprezintă versiunea de bază, şi cea 2.0 GDI
turbo de 275 CP, nou lansată pe Sonata, se regăseşte şi pe
Optima. Ulterior va apărea şi primul hibrid de serie Kia, derivat
din Kia Magentis şi înrudit cu Sonata hibrid. Transmisiile
disponibile cu acest model sunt în număr de două, una automată şi
una manuală, care poate fi aleasă doar pentru nivelul de echipare
LX. Acest fapt va fi însă respectat doar în America pe Optima,
versiunea europeană Magentis urmând să acorde mai mult credit
cutiilor manuale şi se vor introduce cu siguranţă şi propulsoare
Diesel.
Noul Optima/Magentis vine şi cu un nivel de
siguranţă mult îmbunătăţit, incluzând standard 6 airbag-uri,
tetiere active, centuri pretensionate şi sistem de monitorizare a
presiunii din pneuri. Partea activă a siguranţei este
reprezentatî de ABS, controlul electronic al stabilităţii (ESC),
controlul tracţiunii (TCS) şi asistenţă la pornirea în
rampă . Aşteptăm şi detaliile pentru versiunea europeană şi
preţurile acestei berline care se anunţă foarte tentantă.