16.03.2009: UPDATE FOTO
O nouă tranşă de poze cu bolidul din clasa compactă.
1.02.2009:
După informaţiile constante din ultimele lun despre ultimul bolid de la Ford, a venit timpul să vă oferim şi detaliile oficiale. Modelul echipat cu un gurmand motor de 2,5 litri supraalimentat ce dezvoltă 300 CP, lansat într-un verde ecologic contrastant, culoare, care trebuie să recunoaştem, o prinde bine, a fost prezentat la Raliul Marii Britanii în albastru şi la volan cu Marcus Gronholm.
Toată această putere a motorului este greu de pus pe asfalt la asemenea valori, astfel că Ford a montat un diferenţial cu alunecare limitată, a redesenat suspensia faţă şi a limitat cuplul, de 440 Nm în primele trei viteze, pentru a proteja cutia de viteza şi a limita torque-steeringul.
Modelul va fi disponibil în doar trei culori – două dintre ele le puteţi admira în galerie – Performance Green, Indianapolis Blue si Frost White. În funcţie de exterior, interiorul poate fi asortat cu accente în aceleaşi tonalităţi. Pielea va fi ca opţional pentru interior şi relansata siglă RS – 2002 a fost anul în care a apărut ultimul model cu acest indicativ – este destul de vizibilă în interior.
În ceea ce priveşte performanţa, se pare că şi Ford a testat modelul pe circuite precum cele de la Lommel sau Nardo, pe ultimul zvonindu-se că Ford a obţinut timp identic cu cel realizat de Ferrari California. De asemenea, pe Nurburgring sunt şanse mari ca Ford Focus RS să alerge la fel de rapid ca nou lansatul Renault Megane R26.R. Cifrele oficiale spun 5,9 secunde până la 100 km/h şi 260 km/h viteză maximă.
Vânzările vor începe abia de la începutul lui aprilie, find programate doar 5000 de exemplare să iasă pe poarta fabricii. Mult mai multe decât cele 450 de Megane R26.R. Preţul acestui model va fi de 37.000 de euro.