Dodge Viper SRT10 ACR 2010

Autor: Cosmin Iordache 26 nov. 2009 Prezentări


Dodge Viper SRT10 ACR ar trebui să fie sinonimul lui muscle car
contemporan în DEX
, pentru că îndeplineşte absolut toate
condiţiile. Pentru cei care nu ştiu ACR nu vine de la Automobil
Club Român, deşi nu sunteţi prea departe cu o astfel de supoziţie,
ci de la American Club Racer, fiind acronimul care codifică practic
versiunea supremă Viper. Este cam ceea ce americanii înţeleg prin
maşină de circuit care poate să ruleze nestingherită pe drumuri
publice, sau vicecersa.

Reţeta este cât se poate de americană, adică un motor cum nu
prea se mai fabrică în ziua de azi, de 8,4 litri, ce
dezvoltă 600 CP şi un cuplu de 750 Nm şi propulsie.
Deşi
cei de la Dodge se laudă că atinge suta în mai puţin de 4 secunde,
puterea aproape industrială, face ca, probabil, primele 2 secunde
să le petreacă mai mult pe loc şi producând fum. Inginerii s-au
străduit să facă tot posibilul pentru a crea o aderenţă cât mai
bună, redesenând pentru 2010 eleronul şi difuzorul.

De asemenea, de la experienţa de pe Nurburgring americanii au
plecat cu destule învăţăminte, una dintre ele fiind scurtarea
treptei 5, rezultatul fiind acceleraţii mai fulminante şi o viteză
maximă crescută cu 6,5 km la un total 296 km/h. Sunt cifre
impresionante, fără îndoială, dar parcă risipa de resurse este
prea mare, totul fiind exagerat şi nu eficient la acest supercar,
dar a reuşit totuşi să doboare recordul de viteză pe
circuitul de la Laguna Seca cu 1 minut 33 de secunde şi 944
sutimi.
Videoul îl vedeţi ataşat, iar debutul oficial se
va consemna la Salonul de la Detroit de săptămâna viitoare.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide