Dacia Logan MCV

Autor: Andrei Nan 28 sept. 2006 Prezentări

Interiorul noului Logan nu este foarte diferit faţă de cel al berlinei, cel puţin la nivelul bordului şi al design-ului. Ceasurile de bord, indicatoarele bordului, forma volanului au rămas neschimbate. Doar maneta schimbătorului de viteze este singurul element care ne aduce în vedere faptul că, o dată cu lansarea motorului 1,6 16V, interiorul berlinei a suferit modificări estetice.

În interior este confirmată sugestia spaţiului excedentar dată de liniile şi dimensiunile exterioare. Spaţiul rezervat celor care se află pe locurile din faţă rămâne la fel de generos precum cel oferit de berlină, evident păstrând proporţiile date de noile dimensiuni ale break-ului. Ceea ce rămâne interesant de văzut este spaţiul rezervat rândurilor doi şi trei de scaune, Logan MCV fiind primul automobil din industria auto românească oferind şapte locuri.

Datorită ampatamentului mărit şi a design-ului părţii spate, spaţiul generat este mai mult decât suficient pentru aceste două rânduri. Având la dispoziţie un spaţiu lateral total la nivelul şoldurilor de 1.420 mm, respectiv 1.210 mm şi o distanţă la nivelul genunchilor de 170 mm, respectiv 174 mm, pasagerii de pe rândurile al doilea şi al treilea vor fi instalaţi confortabil.

Spaţiul destinat bagajelor în configuraţia de cinci locuri oferă un volum de 700 de litri, iar prin rabatarea banchetei spate volumul maxim util este de 2.350 litri. În situaţia în care se optează pentru varianta cu şapte locuri, portbagajul oferă un volum pentru bagaje de aproape 200 de litri. Habitaclul dispune de numeroase spaţii de depozitare cu o capacitate totală de până la 54 de litri.

Din punct de vedere al motorizărilor, noul model nu a adus cu sine nici o noutate în acest sens. Versiunile de motorizare disponibile pe MCV sunt aceleaşi cu cele ale berlinei.

Evident că au fost necesare anumite modificări sau restricţii datorită surplusului de greutate generat de noua caroserie. Astfel, cei care doresc să achiziţioneze Logan MCV cu motorul de 1,4 litri pe benzină pot să o facă doar în configuraţia de cinci locuri, iar propulsorul diesel de 1,5 litri a câştigat 5 CP. Celelalete două motoare de 1,6 litri, respectiv 1,6 litri şi 16 valve nu au suferit nici o modificare. Cutiei de viteze manuală cu cinci trepte de viteze i-au fost modificate rapoartele de transmisie pentru a face faţă surplusului de greutate.

Deocamdată Logan MCV nu are un adversar direct, nici din punct de vedere al clasei din care face parte, nici din punct de vedere al preţului de achiziţie, acesta pornind de la 8.200 de euro cu toate taxele incluse. Noul model produs la Mioveni este primul din cele cinci modele care vor fi dezvoltate plecând de la berlină în cadrul programului Renault Contract 2009.

Logan MCV, spoiler mai mareDimensiunile generoase şi robusteţea sunt principalele caracteristici a lui Logan MCV. Noul membru al familiei Dacia foloseşte o parte din elementele stilistice ale Logan Steppe Concept.

Astfel, Logan MCV se distinge de berlină prin bara faţă redesenată în partea inferioară. Priza de aer este mai largă faţă de berlină, iar noile zone de montare a proiectoarelor de ceaţă conferă vehiculului o personalitate distinctă. Bandourile de protectie laterale, larg dimensionate, consolidează senzaţia de robusteţe şi oferă o protecţie mărită la zgârieturi.

Pavilionul supra-înălţat lasă să se întrevadă habitabilitatea foarte bună şi impresia de spaţiu percepută la bordul vehiculului. În partea din spate, designul blocurilor optice şi poziţionarea acestestora sunt inspirate de la conceptul Steppe, înscriindu-se în linia generală a vehiculului. Prin poziţionarea lor, stopurile încadrează, într-o manieră practică, cele două portiere asimetrice, cu deschidere 1/3-2/3.

Logan MCV, pana la 7 locuriUn automobil care măsoară aproape 4,5 metri lungime nu mai poate fi catalogat ca o maşină mică. Chiar dacă Logan utilizează platforma tehnică a noului Renault Clio, fiind o berlină de clasă mică, spaţiul interior al noului break produs la Mioveni este demn de clasa compactă. Ampatamentul noului model Dacia de 2,9 metri fiind mai mare cu 27 de centrimetri faţă de varianta berlină de caroserie.

Beneficind de platforma B a alianţei Renault Nissan, platformă pe care o împarte cu modelele Modus, ClioII, Clio III şi Nissan Micra, Dacia Logan MCV preia, în mod evident, şi elementele de securitate activă ale platformei. Puntea faţă este derivată din cea a modelului Clio II, fiind de tip pseudo-McPherson, iar puntea spate preia conceptul de profil în formă H, comună tuturor autoheviculelor construite pe această platformă.

Nivelele de echipare superioare sunt dotate cu ABS cu repartitor al forţei de frânare, acelaşi sistem fiind utilizat şi pe Renault Megane II. În materie de siguranţă pasivă, Logan MCV este echipat standard cu airbag-uri frontale, iar în viitorul apropiat se vor putea comanda opţional şi airbag-uri laterale pentru locurile din faţă.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide