BMW Seria 3 Cabrio

Autor: Andrei Nan 08 ian. 2007 Prezentări

Acum câţiva ani, pe baza unui Seria 3 Cabrio (generaţia E
46), specialistul Webasto prezenta lumii un coupe-cabriolet foarte
reuşit. Deşi BMW susţinea că va păstra tradiţia cabrioletelor cu
acoperiş textil, se pare că există prea multe avantaje în
detrimentul tradiţiei. Iar acum noul coupe-cabriolet se pare că va
produce şi o concurenţă internă, în detrimentul coupe-ului.

BMW-urile decapotabile, dar mai ales Seria 3 Cabrio, sunt
recunoscute pentru linia lor plăcut desenată, care degajă atât
stil, cât şi sportivitate. Noul cabriolet nu face excepţie de la
regulă, degajând aceeaşi impresie ca şi până acum: dinamism +
eleganţă. Faţă de coupe, nu există modificări estetice la nivelul
părţii frontale sau a stopurilor, per ansamblu silueta sa degajând
şi o sobrietate binevenită. Singurul element care denotă că noul
cabriolet nu este unul tradiţional este decuparea capotei
portbagajului, care „muşcă” din linia laterală.

La apăsarea unui boton al telecomenzii, începe procesul
capotării, în urma căruia cabrioletul fin se transformă, în doar 23
de secunde, într-un coupe. Trebuie să recunoaştem: la final,
coupe-ul astfel rezultat rămâne stilistic în umbra coupe-ului
„normal”, în primul rând datorită muchiilor care segmentează
plafonul. În al doilea rând, linia posterioară a pavilionului nu
coboară la fel de lin în în acest caz, ceea ce îi conferă
coupe-ului „normal” o alură mult mai dinamică. În materie de
reproşuri, ne putem opri aici.

Şi asta pentru că, în rest, noul cabriolet nu are complexe faţă de
concurenţă. Principalii rivali Audi A4 Cabriolet şi Mercedes CLK
Cabriolet au pavilion textil şi, tehnic, nu mai au o carieră foarte
lungă, BMW Seria 3 fiind cel mai nou. Un model ca Volvo C70 (de
asemenea coupe-cabriolet, având cea mai reuşită linie la ora
actuală pentru un CC) se încadrează mai degrabă în categoria
CC-urilor compacte, chiar dacă joacă tot în liga premium, aşa încât
va fi într-o foarte mică măsură un concurent important pentru BMW
Seria 3 Cabriolet.

Am amintit despre timpul foarte scurt necesar procesului
de capotare-decapotare, dar nu am spus şi motivele. Acoperişul
Seriei 3 Cabrio este format din trei segmente, construite din
aluminiu şi sticlă, cu o modalitate foarte pragmatică de „pliere”.
Astfel, portbagajul variază de la 210 litri până la 350 litri –
suficient pentru bagajele celor patru pasageri premium. Oricum, mai
mult contează ce oferă maşina în materie de performanţe şi ţinută
de drum.

Pentru ultimul aspect, BMW ne gratulează cu o rigiditate crescută
faţă de precedenta generaţie, ceea ce, cumulat cu masa redusă a
pavilionului escamotabil, promite o manevrabilitate la standardele
constructorului. În ceea ce priveşte primul aspect, al
performanţelor, cei de la BMW nu fac nici o concesie: patru
motorizări pe benzină (de la 170 la 306 CP) şi un diesel commonrail
de 231 CP. Transmisiile vor fi manuale sau automatice, cu şase
rapoarte. Suficient pentru blazonul bavarez?

Dar, pentru că un cabriolet nu înseamnă doar forţă, ci şi stil, BMW
mai propune dotări inedite, precum tapiţeria de piele cu efect
reflectorizant a razelor soarelui (tehnologia SunReflective asigură
tapiţeriei o temperatură care nu depăşeşte 20 de grade în caz de
caniculă). Nu la fel de inedite sunt canalizaţiile cu aer cald din
zona gâtului şoferului, idee prezentă deja pe Mercedes SLK, dar
ideile bune pot fi preluate şi de rivali.

Seria 3 Cabrio rămâne un BMW şi prin prisma preţurilor. Din
primăvara lui 2007, cele mai ieftine versiuni ale acestui model vor
avea un preţ de pornire în jurul a 50.000 euro. Exclusivist, aşa
cum ne aşteptam. Deocamdată, însă, nu ştim care vor fi rezultatele
concurenţei fratricide între coupe şi noul coupe-cabriolet.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide