BMW M3 GTS

Autor: Cosmin Iordache 14 iul. 2010 Prezentări

BMW
M3 este unul dintre cele mai populare modele sportive din istorie.
Pentru cei cu adevăraţi pasionaţi de pilotaj, au existat însă şi
versiuni mai hardcore, să ne amintim doar de CSL, după care multă
lume încă suspină. Dar acum ceva vreme spuneam că BMW pregăteşte o
revenire a lui M3 CSL, testând un prototip necunoscut pe circuitul
de la Nurburgring. Ne-am înşelat însă în privinţa denumirii, pentru
că modelul pe care toată lumea îl aştepta nu se numeşte CSL, ci
GTS.

Dar cinsteşte memoria lui CSL, ba chiar duce legenda la un nou
nivel , fiind cel mai temperamental M3 de stradă creat vreodată.
Sub capotă acest model are un motor cu capacitate sporită la 4.4
litri şi o putere dusă la 450 CP. Transmisia cuplată la acest motor
este pur sportivă, cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte, marca M.
Deci se preconizează că acest model va coborî consistent
sub pragul celor 4 secunde până la 100 km/h,
mai ales că
are o masă de doar 1.490 kg, adică mai puţin cu 165 kg
decât un BMW M3 standard.

Cura
de slăbire a fost posibilă datorită unei preparări asemănătoare
modelelor de curse. Astfel interiorul a fost debarasat de bancheta
spate, aerul condiţionat, navigaţia, sistemul audio iar sticla
geamurilor din spate a fost înlocuită cu Macrolon, materialul
folosit şi la modelele de WTCC. În schimb, interiorul a
primit un roll cage şi scaune racing cu centuri de siguranţă cu
prindere în 6 puncte
. Tot în spiritul siguranţei în
habitaclu se regăseşte şi un extinctor şi un comutator care
întrerupe curentul electric de la baterie, pentru a preveni
pericolul în cazul unor accidente nu tocmai plăcute, dotări care îl
recomandă strict pentru circuite.

Şi
la exterior există anumite detalii care trădează faptul că
acest model se adresează în primul rând celor care au habar de
pilotaj
. În primul rând splitter-ul frontal şi eleronul
sunt adjustabile pentru o aerodinamică pe gustul celui aflat la
volan. De asemenea, arcurile galbene care se întrevăd în spatele
jantelor negre se pot acorda atât pe compresie cât şi pe degajare,
rezultând un comportament cât mai fidel oricăror exigenţe.

Primele exemplare vor fi puse la vânzare în luna Mai a anului
viitor în Germania, urmând ca în perspectivă să fie disponibile şi
în alte ţări. Preţul va fi unul pe măsură acest model
costând cu tot cu TVA în Germania 115.000 de euro
. Este
însă un model doar pentru cei foarte pasionaţi, lăsând la o parte
tot ce înseamnă confort sau lux în favoarea adevăratei esenţe
M.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide