Proporţile bine echilibrate conferă exteriorului lui V8 Vantage Roadster o linie generală fluidă care se integrează perfect în stilul britanic al ultimilor ani. Grila radiatorului de dimensiuni mari este ingredientul principal al părţii frontale care defineşte sportivitatea acestui model.
Design-ul exterior al noului roadster Aston Martin este infuenţat într-o mare măsură de arhitectura caroseriei. Cunoscută sub numele de VH (Vertical Horizontal architecture), acestă soluţie tehnică care se poate regăsi pe modelele Aston Martin din ultimul timp. Avantaj major al acesteia este posibilitatea de a creea o multitudine de caroseri prin modificare elementelor dimensionale (lungime, lăţine), dar şi de a obţine o masă totală foarte scăzută.
Diferenţa mică de greutate a lui Aston Martin V8 Vantage Roadster faţă de V8 Vantage Coupe a fost posibilă datorită utilizării materiale uşoare pentru confecţionarea caroseriei, dar în acelaşi timp foarte rezistente cum ar fi aliaje din magmeziu şi aluminiu extrudat, dar şi materiale compozite, toate acestea fiind la baza conceptului de caroserie VH.
În ciuda faptului că au fost aduse ramforsări suplimentare ale caroseriei pentru a asigura rigididatea necesară performanţelor datorită implementării mecanismului de decapotare, respectiv capotare greutatea totală a maşinii a fost păstrată la o cotă redusă. Astfel greutatea totală a lui V8 Vantage Roadster este doar cu 140 de kilograme mai mare decăt cea a modelului de bază. Decapotarea sau capotarea maşini se face prin intermediul unui buton aflat pe consola centrală. Timpul necesar decapotări complete este de doar 18 secunde, operaţiune care se poate efectua şi în mers până la o viteză maximă de 50 km/h.
Interiorul se distinge printr-o atmosferă elegantă dată de folosirea în exces a pielii şi elementelor din aluminiu. Sportivitatea acestui model este „reprezentată” în habitaclu de pedalierul din aluminiu, ceasurile de bord, dar şi ce consola centrală. Acestea fiind elementele vizuale ale sportivităţii acestui model. Cele constructive sunt date de poziţionarea celor două scaune foarte aproape de centrul de greutate a maşini, evident acesta au rolul de a aduce cât mai aproape de acest centru pe cei doi ocupanţi ai habitaclului, pentru a nu altera din performanţele dinamice ale automobilului.
Aston Martin V8 Vantage Roadster este propulsat de un motor de V8 de 3,2 litri care dezvoltă o putere de 380 CP la 7.000 rpm şi un cuplu de 410 Nm la o turaţie de 5.000 rpm. Clienţii acestui model vor putea să aleagă o transmisie manuală cu 6 rapoarte, sau o cutie automată (Sportshift) care permite modificarea treptei de viteze din clapete montate pe volan. Chiar dacă maşina are o greutate mai mare faţă de V8 Vantage Coupe sprintul de la 0-100 km/h se realizează în 4,9 secunde, fiind cu 0,1 secunde mai lent decât Coupe-ul. În schimb viteza de top rămâne la aceaşi valoare şi anume 280 km/h.
Aston Martin V8 Vantage Roadster va fi disponibil pe piaţă auto pe la mijlocul anului 2007, iar preţul de achiziţie va fi comunicat ulterior.