După ce au făcut act de prezenţă în cadrul mai multor saloane internaţionale, spaniolii de la Tramontana sunt în măsură să răspundă solicitărilor amatorilor de exemplare exclusiviste: maşina din imagini costă 600.000 euro şi are o cadenţă de fabricaţie de numai 12 unităţi anual.
Fiind, practic, un bolid demn de Formula 1 gândit pentru stradă, nu ne miră că reţeta folosită de ingineri conţine numai ingrediente de calitate. Structura monococă este integral din fibră de carbon, material care se regăseşte din abundenţă şi în cazul multor elemente exterioare.
Astfel, masa totală a bolidului atinge doar 1.250 kg, raportul putere/kilogram fiind excelent: 1,7 CP/kg. Performanţele sunt ameţitoare, viteza maximă depăşind 350 km/h, iar demarajul 0-100 km/h fiind realizat în doar 3,7 secunde.
"Vinovat" de aceste performanţe este propulsorul de origine Mercedes, într-o configuraţie nobilă V12. Acesta are o capacitate de 5.513 cmc şi dispune de două turbocompresoare. Puterea variază între 550 CP şi 720 CP (putând fi controlată de la un selector), iar cuplul atinge un maxim de 920 Nm la 4.000 rpm.
Toată această uzină de forţă este transmisă punţii spate, printr-o cutie de viteze secvenţială, cu 6 trepte. Nu lipseşte un sofisticat control al tracţiunii, cu 4 poziţii.
Sistemul de frânare se bazează pe discuri ceramice din carbon, având etrieri cu 6 pistonaşe şi beneficiind de sistem ABS. Dimensiunile discurilor sunt de 380 mm, atât în faţă, cât şi în spate, ceea ce a impus montarea unor jante de 20", realizate din carbon şi având miezul din magneziu. Pneurile superlate sunt de 245/35 R20 în faţă, respectiv 335/30 R20 în spate.
Suspensia are aceeaşi geometrie ca a monoposturilor de Formula 1, roţile fiind independente, iar amortizarea de tip push-rod. În plus, garda la sol poate fi ajustată între 85 şi 135 mm.
Dimensional, a. d. Tramontana nu este foarte compactă, lungimea maşinii fiind de 4,9 metri. Acest lucru a permis amplasarea a două locuri, unul în spatele celuilalt, ba chiar şi un mic spaţiu pentru bagaje, de 55 de litri. Iar, pentru ca senzaţiile la volan să nu se termine prea repede, rezervorul de combustibil are nu mai puţin de 100 de litri.
Alături de GTA Motor, a. d. Tramontana este încă un exemplu că industria auto spaniolă este capabilă de creaţii uluitoare şi exclusiviste. Rămâne de văzut câţi potenţiali clienţi se vor orienta către această "creatură" bizară, renunţând la opulentul Bugatti Veyron.