Dacia SUV se lasă aşteptată

Autor: Oraan Mărculescu 24 aug. 2008 Opinii

Concurenta vine cu preturi mai mariÎn această lumină, Dacia Sandero SUV, chiar dacă nu va oferi polivalenţa aşteptată de la termenul "SUV", va fi o ofertă foarte tentantă mai ales pentru tinerii amatori de aventuri la costuri reduse. Pentru că, de ce să nu recunoaştem, Renault Sandero Stepway arată destul de reuşit pentru un crossover de oraş, iar concurenţa vine cu preţuri mai mari.

În momentul de faţă, VW CrossPolo, Citroen C3 XTR şi Skoda Roomster Scout sunt surclasate de Suzuki SX4 şi Fiat Sedici la capitolul preţ, în condiţiile unei echipări relativ similare. Însă diferenţa de preţ între Dacia Sandero SUV şi restul concurenţilor tot ar fi de cel puţin 2-3.000 euro, o valoare suficient de avantajoasă pentru succesul modelului românesc.

Hyundai Tucson - SUV adevaratTotuşi, oficialii români promiteau un model care să contracareze ofertele asiatice – iar SUV-urile Hyundai Tucson, KIA Sportage sau Nissan Qashqai depăşesc lejer bariera celor 15.000 euro, sunt mai mari decât Dacia Sandero, nefiind, practic, nişte concurenţi reali şi sunt propuse şi cu tracţiune 4×4. Aşa încât apare ipoteza unui al doilea model Dacia SUV, derivat din modelul anunţat de Renault ca fiind bazat pe mecanica lui Renault Megane 3.

În concluzie, iminentul Dacia Sandero SUV nu va fi adevăratul Dacia SUV, ci, mai degrabă, o propunere relativ reuşită în domeniul crossover-elor ieftine, care, cel mai probabil, nu va beneficia de tracţiune integrală şi va avea un preţ de pornire foarte tentant, în jurul a 9-10.000 euro. Însă misiunea cea mai importantă a viitorului Dacia Sandero Stepway ţine pur şi simplu de imagine: intrarea mărcii Dacia în cât mai multe segmente cu potenţial. Ceea ce nu poate fi decât benefic pentru brandul naţional.

Noua versiune a lui Dacia Sandero – care nu ne-ar mira dacă s-ar numi chiar Dacia Sandero Stepway – va fi bazată pe proaspăt lansatul Renault Sandero Stepway, dar oficial nu au fost date publicităţii mai multe detalii, referitor la tehnică, motorizări şi, mai ales, preţuri şi data apariţiei. Atenţie, nu vorbim despre kitul exterior actual, care se regăseşte între accesoriile disponibile pentru Dacia Sandero.

Dacă ne amintim de declaraţiile oficialilor români, atunci acest model Dacia SUV ar urma să apară la noi pe la mijlocul lui 2009, deci peste aproximativ un an. Până atunci, nu putem decât să facem estimări, raportat, bineînţeles, la concurenţă.

VW CrossPolo - crossover citadinCare concurenţă este formată din modele de oraş, de aceeaşi categorie cu Dacia Sandero, dar dotate cu un kit exterior în stil SUV, care să dea impresia de capacităţi în teren accidentat. O idee bună de marketing, dar cu un succes modest în România, precum şi în Europa. Principalele modele concurente ar fi VW CrossPolo şi Citroen C3 XTR, ba, într-un fel, chiar şi Skoda Roomster Scout.

În horă ar mai putea intra fraţii Fiat Sedici şi Suzuki SX4, Nissan Qashqai şi cuplul Hyundai Tucson şi KIA Sportage – aceste modele au şi versiuni cu tracţiune integrală, în timp ce VW, Citroen şi Skoda oferă modelele lor doar cu tracţiune faţă. Deocamdată, nu avem motive să credem că Dacia Sandero SUV va beneficia de tracţiune integrală, cel puţin la lansare – cu toate că Renault testează intensiv o astfel de soluţie tehnică, după cum ne arată pozele spion cu "Logan 4×4".

 

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide