Peugeot 207 este automobilul cel mai cerut de europeni, totalizând în acest an 437.550 unităţi şi reuşind o dublare a volumului de vânzări, comparativ cu anul precedent, conform analiştilor de la Jato Dynamics. Modelul subcompact duce astfel tradiţia predecesorului său mai departe, 206 fiind unul dintre automobilele intrate în istorie pentru longevitate şi popularitatea pe care a generat-o la nivel european.
În vest, nivelul de entuziasm pentru acest model, concretizat în cifre de vânzări, a fost mai ridicat, estul reacţionând moderat şi rămânând fidel vechii generaţii sau altor modele mai ieftine. Românii nu au făcut notă discordantă şi au cumpărat în 2007 3.258 de unităţi 207 şi cu 1.000 de unităţi mai mult din vechea generaţie 206. Cel mai comercializat model de import în România rămâne Renault Clio Symbol cu peste 13.000 de unităţi.
Urmâtoarele două modele în ierarhia comercială europeană sunt Volkswagen Golf şi Ford Focus. Între hatchul nemţesc şi primul clasat diferenţa a fost infimă şi rocada poziţiilor s-a produs în ultimul trimestru al lui 2007, în primele nouă luni Golful fiind preferatul europenilor. Ford Focus, cel mai comercializat model al anului 2006, a căzut la finele lui 2007 pe poziţia a treia, înregistrând o uşoară scădere de 7,2%.
Interesantă situaţia constructorului Opel care reuşeşte cu două modele să atingă cifre de vânzări similare, prin creşterea înregistrată de subcompacta Corsa şi uşoara scădere la compacta Astra. Renault Clio nu înregistrează un an prea fast, fiind modelul cu cea mai importantă cădere dintre modelele din Top 10. Nici în România, Clio Bicorp nu se poate lăuda cu cifre de vânzari spectaculoase, fiind devansat de modele ca Peugeot 207, Ford Fiesta sau VW Polo.
Singurele modele non-hatchback din primele zece sunt Volkswagen Passat şi BMW Seria 3. Modelul din Woflsburg este păstrat în primele zece de cererea înregistrată pe piaţă germană, cea mai importantă din Europa cu peste 3,1 milioane de automobile noi tranzacţionate în 2007, în ciuda scăderii de aproape 10% înregistrată faşă de 2006. Seria 3 bavareză prinde ultimul loc datorită multiplelor versiuni în care este comercializată, derivarea caroseriilor fiind, se pare, reţeta cu care constructorii premium se pot bate în statistici cu cei de volum.
Cosntructorul cu cele mai mari vânzări râmăne şi în anul recent încheiat Volkswagen cu peste 1,6 milioane unităţi comercializate. Opel/Vauxhall (1,3 milioane) şi Ford (1,28 milioane) nu par, deocamdată, capabile să revendice poziţia deţinută de VW în ultimii ani pe piaţa europeană.
În acest an, conform Jato Dynamics, piaţa europeană s-a ridicat în 2007 la peste 16,8 milioane de unităţi, în creştere cu 0,8% faţă de 2006.
Model | Vânzări 2007 | Variaţie 2007/2006 (%) |
Peugeot 207 | 437.505 | 105.5 |
VW Golf | 435.055 | 4.5 |
Ford Focus | 406.557 | -7.8 |
Opel Corsa | 402.173 | 41.7 |
Opel Astra | 402.044 | -7.9 |
Renault Clio | 382.041 | -11.5 |
Fiat Grande Punto | 377.989 | -5.9 |
Ford Fiesta | 355.933 | 0.6 |
VW Passat | 331.917 | -9.4 |
BMW Seria 3 | 289.596 | 2 |