Profitând de criza de la Toyota, BMW a devenit cea mai valoroasă
marcă auto din lume cotată la 21,82 miliarde de dolari. Încoronarea
BMW nu s-a produs însă pe o creştere a valorii brandului BMW, ci pe
o depreciere mai mică decât a Toyota, care a scăzut cu 27%,
până la 21,77 miliarde dolari, în timp ce BMW a scăzut doar cu
9%. Specialiştii spun că întâietatea BMW este doar de
conjunctură pentru că Toyota îşi va recupera imaginea după
scandalul pedalei şi va reveni pe primul loc.
Un brand auto
care şi-a îmbunătăţit foarte mult valoarea a fost VW care a
crescut în intervalul 2009 – 2010 cu 20%, ajungând să fie cotată la
6,99 miliarde de dolari, depăşind Audi şi Renault. Ford a
crescut de asemenea spectaculos cu 19%, fiind clasată deasupra VW ,
dar cele două mărci nu intră în Top 100 mărci . Lista celor mai
valoroase 10 mărci auto o vedeţi mai jos:
1. BMW $21.82–
(25)
2. Toyota $21.77 – (26)
3. Honda $14.30 – (46)
4. Mercedes $13.74 – (53)
5. Porsche $12.02 – (65)
6. Nissan $8.61 – (86)
7. Ford $7.04
8. VW $6.99
9. Audi $3.62
10. Renault $3.26
*valorile sunt in miliarde de
dolari
Cea mai valoroasă marcă din lume este Google cotată la
114 miliarde de dolari, urmată de IBM cu 86 miliarde
dolari şi Apple cu 83 milioane. Valoarea unei mărci este dată de
veniturile curente, potenţialele venituri viitoare, reputaţie,
prestigiu şi valoare de piaţă. Considerente luate şi de studiul
Millward Brown în acest studiu în care au fost intervievate peste 1
milion de persoane la nivel global şi au fost compilate situaţiile
financiare ale fiecărei companii.