Ne îndreptăm spre o realitate automobilistică în care, în
situaţiile limită, controlul va fi preluat de creierul electronic
al maşini. Până acum foarte mulţi constructori dezvoltă sau au
dezvoltat sisteme de frânare automată în caz de pericol, dar teste
independente nu s-au realizat. Astfel, BMW în parteneriat cu DEKRA
au demonstrat care este efectul intervenţiei sistemelor automate de
frânare în caz de accident, conform
BMWBlog.
Modelul supus
testului a fost noul BMW Seria 5 dotat cu sistemul Active Cruise
Control, care detectează posibilele pericole, avertizează şoferul
asupra hazardului şi în ultimă instanţă acţionează frânele pentru a
reduce puterea impactului. Demonstraţia a fost făcută după reguli
similare cu cele de la EuroNCAP, vehiculul îndreptându-se cu 64
km/h spre un obstacol static. Diferenţa constă că sistemul
ACC frânează brusc şi reduce viteza până la 40 km/h,
rezultând un impact mult mai uşor.
Pe lângă o
intensitate mai mică a coliziunii, efectele fiind observabile în
imaginea de mai jos, testul a mai relevat alte două aspecte
interesante. Din cauza frânării, automobilul s-a aflat
într-o poziţie mai aplecată, decât la testele EuroNCAP,
ceea ce înseamnă că şi poziţia ocupanţilor este spre în faţă şi
şocurile sunt mai bine preluate de către cei din interior, iar
smuciturile centurilor de siguranţă mai puţin severe. Probabil vor
mai urma astfel de teste în viitor şi de alţi producători care au
astfel de sisteme şi chiar EuroNCAP îşi va dezvolta procedurile
pentru a testa pertinent aceste automobile.