Toyota a întâmpinat trei mari controverse, toate având cam
aceeaşi consecinţă, adică accelerarea necontrolată a modelelor
Lexus sau Toyota. Prima a fost despre covoraşele care
blocau în modul apăsat pedala de acceleraţie, a doua reprezenta
mecanismul predispus la uzură care se manifesta într-o repliere
tardivă a pedalei, iar ultima era legat de o posibilă
eroare electrică responsabilă pentru accelerări bruşte. Dacă
primele două cauze sunt posibile şi Toyota a întreprins acţiuni
pentru a le remedia, a treia se pare că nu ar fi din vina
constructorului nipon.
Astfel analizând mai multe
date preluate de pe aparatele de monitorizare amplasate pe mai
multe vehicule implicate în astfel de incidente, specialiştii NTHSA
au descoperit că nu există un defect electric la sistemul de
acceleraţie, conform
Wall Street Journal. Mai mult, în cazul accidentelor
puse pe seama accelerării subite, pedala de acceleraţie era apăsată
la maxim, în timp ce frâna nu a fost nici măcar atinsă.
Adică, mai specific, este posibil ca şoferii să fi călcat
acceleraţia în loc de frână într-un moment de panică.
Există şi un precedent în
acest caz, în 1989 în urma plângerilor la adresa a 5.000 de
automobile Audi, Guvernul a cerut un studiu, care a relevat faptul
că şoferii americani au încurcat pedalele în cazul accidentelor.
Există şi premisa că aceste „cutii negre” aflate în stadiul de
prototip, montate de Departamentul de
Transport s-ar putea să nu înregistreze exact ce trebuie şi de aici
rezultatele în contradictoriu cu reclamaţiile şoferilor.
În sprijinul ipotezei că
erorile umane au condus la unele din accidente, stă şi o
înregistrare video deţinută de Poliţia din Sheboygan Falls, în care
se vede clar că frânele nu au fost acţionate, stopurile
nesemnalând o apăsare a frânei şi că respectabila doamnă aflată la
volan „a dat gaz” în loc să oprească. Investigaţiile
adiţionale sunt în desfăşurare şi deznodământul se anunţă foarte
interesant.