Poliția Rutieră își înnoiește echipamentele de monitorizare a
traficului cu 449 de aparate radar noi, despre care oamenii legii
spun că nu pot fi sesizate de detectoare. Aceste aparate vor fi
montate pe noua flotă Dacia Logan MCV introdusă. Spre deosebire de vechile aparate,
noile dispozitive Bee III vin cu camere de filmare cu o
optică mai performantă
(26x) și au și un sistem de filmare în infraroșu
putând acționa și în zonele neiluminate.
Caracterul
nedetectabil este dat de modul de funcționare în regim stand
by, perioadă în care aparatul nu
emite unde și este aproape imposibil de reperat de detectoare.
Radarul se activează singur și trece în modul de operare
atunci când sesizează o
depășire a vitezei legale, surprinzând în flagrant comiterea
abaterii rutiere.
Conform lui Aurelian Călineață
de la Direcția Rutieră a Poliției Române, citat de
MEDIAFAX, radarele
separă sensurile de mers, putând monitoriza ambele benzi ale unei
șosele, chiar și atunci când mașina de Poliție se află în mișcare,
înregistrează și pe timpul nopții, la temperaturi foarte
scăzute
și pot să memoreze 30 de secunde
anterior infracțiunii comise de șofer. De asemenea, datele
vor fi stocate pe hard-disk extern, cu o capacitate de 80 de Gb,
adică un timp de 30 de ore de înregistrare continuă și poziția
radarului poate fi localizată prin GPS, în acest fel
nemaiexistând polemici privind locul abaterii rutiere.
Momentan 100 de astfel de
aparate au fost distribuite în teritoriu, dar încă se află în faza
de testare. Conform
MEDIAFAX aceste aparate vor fin introduse în
funcțiune „la un
moment surpriză„.