Despre Chevrolet Aveo, mulţi ştiu că este o maşină de clasă mică
reuşită din punctul de vedere al raportului preţ/dotări, dar
criticabilă din punct de vedere al siguranţei sau calităţii.
Noua generaţie, însă, duce mai departe doar numele, nu şi
carenţele predecesorului.
La Salonul Auto Paris 2010 a fost expusă în premieră, în
sfârşit, varianta de serie Chevrolet Aveo, care a fost
prefigurată de conceptul de la Detroit 2010. Ei bine,
surpriza este că maşina de serie are un stil foarte
îndrăzneţ pentru o maşină accesibilă de clasă mică.
Practic, cei de la Chevrolet au mizat aproape totul pe cartea
stilului, Aveo arătând aproape ca un hot hatch –
„de vină” fiind farurile ieşite în relief, cât mai ales soluţia
clanţelor portierelor spate, integrate în montanţi (după modelul
lui Spark). Prin comparaţie, „vărul” de platformă tehnică Opel
Corsa pare mai mult dedicat sexului frumos, în timp ce Aveo degajă
masculinitate.
Interiorul lui Aveo este un mix interesant între tabloul
de bord de la Spark şi consola centrală de la Cruze. Am
rămas foarte surprins de caracterul practic şi de multiplele spaţii
de depozitare, pragmatismul neafectând designul interiorului.
Rămâne, totuşi, valabilă oservaţia că, în multe locuri, plasticele
sunt clar ieftine – dar nu vorbim de un concurent pentru Mini sau
Audi A1, până la urmă.
Locurile în spate sunt suficient de spaţioase pentru
clasa mică, iar portbagajul este chiar încăpător. Per
total, nu am rămas deloc dezamăgit de noul Aveo, dar, pentru ca
tabloul să fie complet, vom vedea puţin mai târziu dacă look-ul
tineresc şi dinamic este însoţit şi de un comportament rutier pe
măsură. Sunt foarte curios ce preţuri va avea noul Aveo.
O altă premieră foarte importantă pentru Chevrolet, dar şi
pentru familiştii europeni, este monovolumul compact cu 7
locuri Chevrolet Orlando. Dacă în cazul lui
Aveo vorbim de un design îndrăzneţ, cu Orlando lucrurile stau
altfel – în sensul că are un stil conformist, cu muchii
drepte şi cu un gabarit care este evident că încearcă să
privilegieze cât mai mult spaţiul interior.
Dacă vreţi, Orlando este un văr mai puţin emancipat al
lui Opel Zafira, dar şi mai convenţional.
Cele două locuri suplimentare din portbagaj pur şi simplu amintesc
de SUV-ul Chevrolet Captiva, atât rabatarea lor, cât şi modul de
acces fiind similare.
Interiorul lui Orlando rămâne în nota cu care ne-a obişnuit
Cruze, dar amenajarea butoanelor şi cadranelor este puţin diferită.
Consola centrală separă clar cockpitul şoferului de spaţiul
destinat pasagerului din dreapta, iar schimbătorul de viteze este
poziţionat convenabil la baza consolei centrale. Locurile de pe
rândul al doilea sunt spaţioase, iar cele de pe locul al
treilea se situează în media clasei, nefiind foarte indicate
adulţilor.
Pentru că tot am amintit de Captiva, versiunea facelift a SUV-ului Chevrolet a fost a treia
premieră mondială a brandului american. Partea frontală
este puternic modificată, în stilul început de Cruze, iar acum
Captiva chiar te captivează, cel puţin în privinţa primului impact
vizual. În rest, însă, exteriorul rămâne la fel, iar interiorul are
doar câteva tuşe care îi îmbunătăţesc nivelul calităţii.
O surpriză interesantă pentru piaţa vest-europeană este
versiunea Chevrolet Cruze hatchback, prezentată,
deocamdată, doar ca un concept (deşi este evident că
modelul de serie va arăta 99% la fel). Dacă pe piaţa din România,
de exemplu, Cruze-ul în 3 volume este apreciat, în vestul Europei
Cruze-ul în 5 uşi este aşteptat cu destul de mult interes.
Din păcate, designul părţii din spate este destul de
simplist faţă de imaginea de marcă mai puternică şi cu
nerv, pe care o afişează partea frontală a lui Cruze. Însă
avem parte de un mare câştig la capitolul spirit practic, hayonul
oferind un spaţiu mare de încărcare, care poate fi mai uşor
compartimentat.
De asemenea, Cruze hatchback poate fi o bază excelentă
pentru o versiune mai puternică, eventual una care să
încerce să tachineze un Golf GTI sau chiar un Focus ST, de ce nu?
Atâta doar că va mai trebui lucrat puţin la stilul sportiv al
părţii din spate, pentru asigurarea unei doze serioase a succesului
de piaţă.
Per total, standul Chevrolet la Salonul Auto Paris 2010
demonstrează clar că brandul american este într-o continuă
evoluţie, ba chiar intră într-o nouă etapă, în care Chevrolet
devine mai îndrăzneţ.