Între hot-hacth-urile compacte, Volkswagen Golf GTI este prinţ. Ceea ce nu
înseamnă că are o poziţie confortabilă, toţi producătorii
generalişti oferind alternative care mai de care mai
interesante.
Peugeot 308 GTi urmează să apară oficial la Salonul Auto
Paris 2010, hot-hatch-ul francez readucând pe piaţă
logo-ul „GTi”, făcut celebru de modele precum 205 sau 309 în anii
’80. Însă cei 200 CP anunţaţi nu vor fi dezvoltaţi de un motor de
2,0 litri, ci de noul propulsor turbo de 1,6 litri – care, pe
varianta „aproape hot” Peugeot 308 GT THP dezvoltă 175 CP.
În plus, zvonurile afirmă că Peugeot 308 GTi va fi
oferit exclusiv în versiunea de caroserie cu… 5
portiere, deoarece modelul cu 3 uşi înregistrează vânări
prea puţin mulţumitoare. Noua versiune de top va beneficia,
bineînţeles, de un pachet tehnic revizuit la nivelul suspensiei,
frânelor şi direcţiei, în timp ce exteriorul va beneficia de tuşe
sport şi un kit aerodinamic.
Nu este exclus ca Peugeot 308 GTi să prefigureze şi
faceliftul pe care gama 308 este de aşteptat să îl primească în
2011.