În ultimii ani, Ford a avut un singur reprezentant cu sufixul RS în gamă, Focus RS fiind singurul model Ford cu un caracter sportiv puternic distilat. În viitor, se pare că acesta va deveni indicativul pentru toate modelele hot hatch din gama constructorului, iniţialele ST urmând a fi foloiste pe modele cu o treaptă mai jos în ierarhia performanţei.
Pe lângă viitorul Focus RS, celălalt hatcback sportiv Ford va fi bazat pe ultima generaţie Fiesta şi se anunţă un concurent important în clasa modelelor mici cu mulţi cai. Puterea lui Ford Fiesta RS ar putea gravita în jurul valorii de 200 de cai şi va fi obţinută dintr-un propulsor de 1,6 litri turbo, acelaşi de pe Fiesta ST, dar reglat pentru şi mai multă sportivitate, conform britanicilor de la AutoExpress.
Fiesta RS va fi, cu siguranţă, un model cu tracţiune, ultimele tehnologii garantând că roţile din faţă se pot descurca cu atâta putere, deci este exclus ca integrală să fie oferită pe acest model. Alte zvonuri tehnice anunţă că modelul va avea o suspensie mult mai fermă şi ar putea fi mai lat decăt Fiesta ST. Cutia semiautomată, cu dublu ambreiaj va fi oferită ca opţional pentru a recrea cât mai fidel experienţele WRC într-o maşină de stradă.