"Ca urmare a scăderii dramatice şi continue a pieţelor auto, în special a celei din România, Dacia îşi suspendă producţia în perioada 26 ianuarie – 8 februarie 2009", anunţă destul de sec cei de la Dacia într-un comunicat, citat de MEDIAFAX. Salariaţii care vor reintra în şomaj tehnic, vor fi remuneraţi cu 85% din salariul individual brut, conform contractului colectiv de muncă pe 2008.
"Dacia se vede nevoită să recurgă la această măsură pentru a-şi adapta producţia la scăderea comenzilor ca urmare a declinului pieţelor auto. Acest declin este manifestat cu deosebire în cazul României, prima piaţă a constructorului, unde în 2008 a fost comercializată peste o treime din producţia uzinei de la Mioveni. În decembrie 2008, Dacia a comercializat 3.622 unităţi pe piaţa sa internă, în scădere cu 55% faţă de nivelul înregistrat în decembrie 2007", îşi motivează Dacia repasurile repetate.
Dacia a oprit producţia la sfârşitul lui 2008 şi începutulul lui 2009 în repetate rânduri, totalizând aproape o lună de zile nelucrătoare. Sincopele industriei auto sunt prezente şi în alte ţări din Europa Centrală, în Cehia, la Skoda şi Hyundai săptămâna de lucru a fost redusă la patru zile, tot pentru a preîntâmpina cererea slabă.