Dacă nu era Dacia Logan, ar fi fost Porsche Logan…

Autor: Oraan Mărculescu 17 feb. 2009 Știri auto

17.02.2009: UPDATE FOTO

C - China, 88 - norocCredeţi că Porsche C88 arată mai bine ca Dacia Logan?

Conceptul low-cost, prezentat în 1994, a fost realizat în doar 4 luni de zile la studioul de design Porsche din Weissach. Din păcate (sau din fericire, pentru fanii Porsche), maşina nu a depăşit stadiul de show-car, la Salonul Auto de la Beijing în 1994, deoarece guvernul chinez nu a acceptat ca Porsche să construiască independent maşini pentru piaţa chineză – orice constructor din afara Chinei este obligat s[ fac[ un joint-venture cu o firmă auto chineză.

Originea denumirii lui Porsche C88 este foarte simplă: "C" vine de la China, iar "88" este considerat un număr foarte norocos în Asia.

Nu şi pentru Porsche, se pare, care, totuşi, a ales tot China pentru lansarea primei sale limuzine cu patru uşi, Porsche Panamera, la Salonul Auto Beijing 2009.

31.01.2009:

Predecesor al lui Logan...În 1994, Porsche a prezentat, pentru piaţa chineză, conceptul C88, o maşini de familie, de clasă mică – adică un fel de… Porsche Logan. Maşina ar fi trebuit să coste doar 6.000 de dolari, ceea ce elimină din start orice legătură cu ceea ce reprezintă Porsche pentru toată lumea.

La 10 ani distanţă, Renault a creat revelaţia Dacia Logan, în timp ce piaţa auto mondială a început să fie asaltată de maşinile chinezeşti. Ne întrebăm de ce oare Volkswagen nu a preluat conceptul Porsche să-l transpună în practică? Şi ne mai întrebăm un lucru – oare Porsche C88 nu seamănă izbitor de mult cu defunctul proiect Dacia D33?


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide