Ce ne aşteaptă de la parteneriatul Renault-Daimler

Autor: Dan Vache 07 mai 2010 Știri auto
Ce ne aşteaptă de la parteneriatul Renault-Daimler

În discursul prin care Carlos Ghosn le explica acţionarilor ce
înseamnă acest nou parteneriat Renault – Daimler, şeful grupului
francez a venit cu informaţii interesante.

Astfel, conform lui Ghosn, nu Renault a iniţiat discuţiile
pentru un astfel de parteneriat, ci oficialii Daimler, care
au contactat Renault încă de acum un an
, pentru a realiza
un parteneriat în ce priveşte marca smart (de care Mercedes a
încercat să şi scape, la un moment dat, dar nu a găsit un
cumpărător interesat).

Mai mult, Carlos Ghosn şi Dieter Zietsche (preşedintele Daimler)
se cunosc de peste 25 de ani, astfel încât putem trage concluzia că
acest parteneriat între Renault şi Mercedes este, practic, opera
celor doi manageri. Un parteneriat care se va concentra pe trei
domenii strategice.

În primul rând, segmentul mini. Acolo unde noile
generaţii smart şi Renault Twingo vor fi construite pe aceeaşi
platformă tehnică
, urmând a fi puse în vânzare începând cu
anul 2013. Conform lui Ghosn, cele două modele vor fi dezvoltate la
Renault Tecnocentre, urmând ca modelele smart cu 4 locuri să fie
produse în uzina Renault din Slovenia, iar cele cu două locuri în
uzina smart deja existentă în Franţa, la Hambach.

Pentru România, această informaţie este destul de importantă,
date fiind recentele informaţii privitor la maşina de oraş de 5.000 de euro pe care Dacia o
va produce în câţva ani. Nu este greu de dedus faptul că
acest nou model Dacia va avea destule lucruri în comun cu
viitoarele Twingo şi smart
, urmând a fi propunerea
low-cost în domeniul mini a grupului francez.

În al doilea rând, Renault şi Mercedes vor colabora
pentru înnoirea gamei de motorizări
, în vederea obţinerii
unor propulsoare cât mai puţin poluante şi care să emită cât mai
puţin dioxid de carbon. De asemenea, se va consemna şi un schimb
reciproc avantajos: Renault va furniza motoare de mică cilindree,
pe benzină şi diesel, în timp ce Mercedes va pune la dispoziţie
motoare de cilindree mare – care să echipeze Infiniti sau modelele
Renault de clase superioare.

Bineînţeles, în ce priveşte sistemele de propulsie, accentul va
fi pus pe soluţiile alternative, motoarele electrice fiind în prim
plan. Din acest punct de vedere, Mercedes se vede foarte avantajat,
în acest moment consemând investiţii colosale în soluţia fuel-cell,
creditată cu mult mai puţin succes decât programul ambiţios
al maşinilor electrice, iniţiat de Renault
.

O colaborare importantă va fi consemnată şi în domeniul
utilitarelor, unde Renault şi Mercedes sunt foarte cunoscuţi. Dacă
până acum Mercedes se ocupa doar de utilitare mai mari, iată că,
din 2012, Renault Kangoo va împrumuta platforma tehnică
pentru un confrate cu siglă Mercedes
. De asemenea, gama
Mercedes Vito va primi subansamble şi tehnologie Renault.

Deocamdată, Carlos Ghosn nu a mai dat alte detalii în legătură
cu viitorul acestui parteneriat. Este clar, însă, că Mercedes are
foarte mult de câştigat, urmând a intra, cu ajutorul Renault, pe
domeniile dominate până acum acum de producătorii generalişti. Iar
Renault-Nissan se aşteaptă la creşterea capitalului de
imagine prin această alianţă
, cu efecte benefice în ce
priveşte vânzările.

Aşteptăm cu mare interes să vedem implicaţiile pe care
parteneriatul Renault-Mercedes le va avea asupra planurilor pentru
Dacia. Care, în curând, s-ar putea să sufere o schimbare de
percepţie colosală: cum e să fii marca „verişoară” a lui
Mercedes?


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide