ProMotor NEWS: Noul G-Class 2019, mai tare decât timpul. Povestea strămoşului SUV-urilor Mercedes-Benz

Autor: Marius Vișan 15 ian. 2018 Știri auto

Mercedes a lansat astăzi noul G-Class. Acest SUV a rezistat testului timpului şi a devenit o pictogramă pentru brand german. 

G-Class 2019 îşi păstrează însă stilul elegant atât la exterior, cât şi la interior 

În ciuda aspectului familiar, modelul reproiectat este cu 53 mm mai lung şi cu 121 mm mai lat decât predecesorul său

Cu o gardă la sol de 241 de mm el poatre traversa praguri de 700 de mm

La interior vedem un volan complet nou, accente metalice şi ornamente din lemn sau fibră de carbon

Aici au fost adougate scaune încălzite, un sistem audio cu şapte difuzoare şi numeroase compartimente noi de stocare

Sub capotă găsim un motor V8 de 4.0 litri care produce 422 de cai putere şi 610 Nm, conectat la o transmise automată cu 9 rapoarte (9G-Tronic)

Noua G-Class va intra la vânzare în Statele Unite la sfârşitul anului 2018. În Germania, G-Class va fi lansat în iunie şi va costa de la 107.000 de EURO

Mai puternic decât timpul 

Clasa G este modelul de vârf în materie de vehicule off-road de lux. Nu doar că acesta este autoturismul de serie cu cel mai lung palmares de producţie în serie din istoria Mercedes-Benz, dar şi strămoşul tuturor SUV-urilor care poartă steaua Mercedes-Benz – moştenirea fiind totodată motivul pentru care toate modelele off-road ale Mercedes-Benz au litera G inclusă în denumire.

Ce a început în 1972 ca un acord de colaborare între Daimler-Benz AG şi Steyr-Daimler-Puch în oraşul austriac Graz, este astăzi o poveste plină de superlative şi recorduri semnificative. Încă de la primul concept, Clasa G a fost un autoturism unic. Echipa a proiectat un vehicul impresionant din punct de vedere al capabilităţilor off-road, dar în acelaşi timp atrăgător pentru clienţii interesaţi de un vehicul sigur şi complet echipat, potrivit pentru utilizarea în scopuri recreaţionale. Tracţiunea integrală şi diferenţialele 100% blocabile au fost de asemenea parte a caracteristicilor Clasa G încă de la prima versiune, similar şasiului tip scară.

La momentul lansării sale pe piaţă, în primăvara anului 1979, Clasa G a fost disponibil cu 4 motorizări diferite, ce produceau între 72 CP (53 kW) şi 156 CP (115 kW). Clienţii aveau, totodată, opţiunea unei variante de caroserie decapotabilă cu ampatament scurt, cât şi modele cu caroseria tip break, cu ampatament scurt sau lung. În 1989, vehiculele din modelul de serie 463 au marcat începutul unui proces evoluţionar al autoturismului de teren care nu s-a rezumat niciodată doar la actualizarea la standardul tehnologic la nivelul industriei. Această evoluţie a adus, totodată, o creştere constantă a bazei de împătimiţi şi pasionaţi ai Clasa G, subliniind caracterul de vehicul exclusivist potrivit oricărei utilizări. De asemenea, începând cu 1993, vehiculul a primit o denumire oficială: Clasa G.

Modelele Clasa G utilizate pentru “Papamobil” sunt recunoscute la nivel internaţional. Modelul Mercedes-Benz 230 G, vopsit în culoarea sidef şi cu elemente speciale, transparente, ale caroseriei, l-a acompaniat pe Papa Ioan Paul al 2-lea în nenumărate călătorii începând cu anul 1980.
A 25-a aniversare a Clasa G a fost marcată de apariţia pe piaţă a unui model deosebit, perfecţionat de Mercedes-AMG: G 55 AMG Kompressor. Motorul său puternic în 8 cilindri (putere de 476 CP/350 kW, cuplu de 700Nm) i-a conferit autoturismului de teren un nivel de performanţă fără precedent, demonstrând totodată potenţialul fantastic al Clasei G.

Modelul G 500 4×4² din 2015 a adăugat în ecuaţie finisajele de lux la interior, cât şi o gardă la sol de 45cm, baza unor performanţe off-road formidabile. Începând cu 2015, gama designo manufaktur a oferit clienţilor opţiunea de a-şi personaliza complet „G-ul” – utilizând variante exclusive de echipare combinate perfect.

Datorită Mercedes-Maybach G 650 Landaulet, legendarul Clasa G s-a reinventat în 2017. Prin excelentul motor V12 (consum mixt carburant: 17,0 l/100km, nivel emisii CO2: 397g/km), axele portale, acoperişul textil acţionat electric şi decoraţiunile exclusiviste ale compartimentului posterior, acest vehicul all-terrain super-special, a cărui producţie este limitată la 99 unităţi, îndeplineşte aşteptările celor mai exigenţi clienţi, fiind probabil cea mai exclusivistă formă a plăcerii resimţite la rularea cu plafonul coborât.

Vara lui 2017 a adus totodată marcarea bornei celui de-al 300.000-lea Clasa G produs în Graz – un Mercedes-Benz G 500 in designo de culoarea Mauritius blue, cu scaune de piele şi cusături de culoarea albă (consum mixt carburant: 12,3l/100km, nivel emisii CO2: 289 g/km). Echipat cu o gamă largă de trăsături off-road, incluzând anvelopele all-terrain montate pe jantele de culoare neagră cu diametrul de 16 inch şi sistemul de bare transversale de pe plafon, vehiculul aniversar s-a îmbarcat în noi aventuri în această vară. Fanii Clasei G din jurul lumii au determinat specificaţiile noului model, votând pentru dotările şi decoraţiunile favorite pe pagina oficială de Facebook a Clasei G. Aventurile şi deplasările viitoare ale modelului Clasa G cu numărul 300.000 pot fi urmărite pe reţelele sociale.

 

 


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide