Marca franceză Voxan a revenit din propria-i cenuşă după ce Venturi a cumpărat activele companiei din Hexagon. Acum, la câţiva ani după achiziţie, francezii au prezentat la Salonul Moto Paris 2013 modelul care marchează revenirea lor: Voxan Wattman, o motocicletă 100% electrică.
Comunicatul oficial descrie noul Wattman drept „cea mai puternică motocicletă electrică din lume”, cu un motor care produce echivalentul a 200 CP şi un cuplu de 200 Nm. Potrivit celor de Voxan, noul Wattman poate accelera de la zero până la 160 km/h în 5,9 secunde, în vreme ce viteza maximă este de 170 km/h.
Motorul electric e alimentat de la o baterie ultracompactă cu o capacitate de 12,8 kWh care poate oferi o autonomie teoretică de 180 km. Când se termină curentul, bateria poate fi încărcată în 30 de minute până la o capacitate de 80% cu ajutorul unui încărcător special.
Toate bune şi frumoase, însă cred că francezii sunt cam mincinoşi, iar Chip Yates ar putea confirma asta. Vedeţi voi, Voxan Wattman arată foarte bine şi e suficient de puternică pentru o motocicletă electrică, însă nu este, în nici un caz, „cea mai puternică motocicletă electrică din lume”, fiindcă vehiculul electric al lui Chip Yates produce 258 CP şi 542 Nm. Mai mult, motocicleta lui Yates a intrat în Cartea Recordurilor ca fiind „cea mai rapidă motocicletă electrică din lume”.
În plus, Voxan Wattman nu poate primi nici titlul de „cea mai puternică motocicletă de serie din lume”, fiindcă este produsă la comandă, manual.
Aşadar, dacă vreţi o motocicletă electrică – care nu este cea mai puternică din lume, dar care este construită manual în Franţa – Voxan Wattman este o alegere potrivită.
Compania Voxan a fost înfiinţată în 1995 în Franţa, după care a fost cumpărată, în 2010, de către Gildo Pallanca Pastor, acelaşi om care a preluat firma Venturi în 2000.
Video: