Honda CB 600F Hornet – test în RO

Autor: Oraan Mărculescu 24 sept. 2009 Teste moto

Hornet este compactaÎn primul rând, nu se vede din poze că
noua Honda Hornet este foarte compactă, deşi a
păstrat lungimea vechii generaţii, de 2.090 mm. Are o înălţime
medie pentru şa, fiind potrivită şi pentru fete sau rideri de
statură mai mică, iar şaua în sine este foarte comodă.

Poziţia de condus este confortabilă, aproape
verticală
, lăsându-te să fii relaxat, în ciuda puterii de
102 CP afişate de propulsorul de 599 cmc. O creştere foarte mică,
de altfel, faţă de precedentul Hornet.

Tablou de bord completGhidonul este suficient de mic şi
îţi permite o manevrabilitate excelentă în oraş.
Asta în timp ce comenzile sunt toate foarte uşor şi rapid de
acţionat – am câteva rezerve în ce priveşte semnalizatorul, la care
ajungi cam greu cu degetul mare în cazul manevrelor rapide.

Tabloul de bord este simplu, îţi oferă exact
informaţiile de care ai nevoie şi nu am observat o scădere a
lizibilităţii în cazul soarelui puternic. Totuşi, mi-ar fi plăcut
să existe şi un indicator pentru treapta de viteză curentă.

Cu vizibilitatea în oglinzi nu prea m-am împăcat, deşi am reuşit
să mă obişnuiesc până la urmă cu faptul că trebuie să dai
capul într-o parte ca să vezi mai bine în spate
. Puţin
ciudat, deoarece suprafaţa lor este suficient de mare. Şi încă o
chestiune: lipsa unui spaţiu de depozitare suficient de mare sub
şa.

Masa mica, putere mareŞi cam atât în ce priveşte
acomodarea pe loc cu noua Honda Hornet. O acomodare extrem
de rapidă
, de altfel, mai ales că, dacă balansezi puţin
motorul stânga-dreapta, observi rapid că are un centru de
greutate foarte coborât,
iar masa de 173 kg pare mult mai
mică. Ceea ce e foarte bine – dar m-a făcut să fiu şi circumspect:
100 CP pe o motocicletă foarte compactă şi uşoară, care are un
turometru gradat până la 15.000 rpm şi care intră pe roşu la
12.000, necesită foarte multă atenţie, mai ales până te acomodezi
cu ea.

A trebuit să mă obişnuiesc puţin cu pornirea, sistemul
de injecţie HISS fiind cam mofturos
: pui contactul,
aştepţi să se stingă beculeţul roşu, porneşi motorul, aştepţi să
ajungă la temperatura optimă, de 65 de grade (iar la rece aştepţi
vreo 2 minute bune), după care poţi pleca de pe loc. Mda, parcă îi
aud pe clasicii în viaţă cum ridică în slăvi carburatorul…

Dar e cazul
să bag în treapta întâi şi să demarez
.

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide