La cum accelerează şi la ce reprize are, BMW F 800 S este o sportivă foarte plăcută. Îţi permite să mergi câteva zeci de kilometri cu viteze susţinute de croazieră, de 120-140 km/h, fără a te obosi excesiv. Pe autostradă se remarcă încă o dată lipsa protecţiei la vânt atunci când, în preajma unui tir, înţelegi destul de bine cam ce înseamnă turbulenţele – nu eşti în pericol să pierzi controlul direcţiei, dar simţi concret dezechilibrul datorat curenţilor.
Cuplul motor este la dispoziţia ta tot timpul. În treapta a şasea, F 800 S are vână chiar şi de la 3.500 rpm. E chiar puţin mai musculos decât ai fi tentat să crezi, dacă te gândeşti că are doar doi cilindri. Aşa că devine chiar o plăcere să te joci cu schimbătorul de viteze, dacă te-ai plictisit de monotonia autostrăzii.
Unde, să nu uit, consumul indicat de computerul de bord, într-un regim relativ stabil de 140 km/h, a fost de circa 4,2 litri/100 km. Bunicel, mai ales că maximul atins, după calvarul de pe Transfăgărăşan, a fost puţin peste 5,5 litri/100 km. Curios, nu am văzut nici urmă de EfficientDynamics…
M-a uimit cât de mult luminează faza scurtă, ceea ce m-a făcut să mă întreb câte înjurături am primit de la cei din faţă. În mod interesant, nu există un buton de „off” pentru lumini, aşa că şi ziua eşti cu farul aprins, ceea ce e foarte bine pentru securitatea ta.
BMW F 800 S este una dintre motocicletele ceva mai egoiste, destinate riderului. Locul din spate de pe şa nu e încăpător, decât dacă ai prietenă la categoria ţânţar sub 40 kg şi nu o ţii mult în spate, iar sub şa nu ai loc de depozitare pentru nimic, aşa că nu înţeleg de ce aceasta este detaşabilă (butucul cheii l-am găsit după câteva minute, sub stop…).
Tot de egoism ţine şi preţul acestui armăsar: 8.000 euro (fără taxe) nu este nici măcar un preţ mediu, chiar dacă vorbim de BMW. BMW F 800 S este o motocicletă scumpă, fără discuţie, iar japonezii vin cu preţuri mai bune pentru nakedurile sau sportivele lor similare.
Şi totuşi, BMW F 800 S cam face toţi banii. Pentru că este unic în felul lui: arată complet altfel decât celelalte motoare, tehnica lui este clar de un înalt nivel, iar comportamentul este foarte prietenos. Dacă eşti începător şi vrei un BMW sport, atunci BMW F 800 S este exact ceea ce îţi trebuie. Numai că nu vei găsi multă lume să îţi spună acest lucru, pentru că BMW F 800 S este extrem de rar la noi.
Când spui “BMW pe două roţi” este normal să te gândeşti la sportivele cu patru cilindri ale casei bavareze sau la boxerele de cilindree mare. Singura problemă este că aceia dintre noi cu un instinct de conservare destul de dezvoltat realizăm că, pentru o bombă din seria K sau R, ar fi nevoie de mai multă experienţă.
Aşa încât F 800 S devine o propunere suficient de tentantă: pentru 8.000 euro îţi oferă un look aparte de naked sportiv, 82 CP şi o tehnică modernă.
Ok, în privinţa lookului de naked sportiv părerile sunt împărţite. Carenele şi farul amintesc de bavarezele sportive pe două roţi din anii ’80-’90, însă tehnica expusă fără menajamente te duce parcă în secolul 22.
Nu cred că F 800 S ar concura cu success la vreun concurs de frumuseţe – rezervorul mă face să mă gândesc la cocoşatul de la Notre Damme! Pardon, falsul rezervor, cel adevărat se află sub şa. Modul în care propulsorul este expus privirii, total diferenţiat de carenele superioare, este aproape indecent… la fel ca şi plasarea laterală a evacuării, în totală contradicţie cu noul curent din domeniu, prin care aceasta este ascunsă sub şa sau disimulată.
Până la urmă, F800 S este naked, sport sau altceva? Ei bine, deşi are câte puţin din fiecare, este altceva faţă de ce există la momentul actual pe piaţă. Adică un rebel pe care nu îl poţi încadra într-o categorie clară, dar care poate fi strunit de cei la început de drum într-ale motociclismului.