Red Bull Romaniacs 2011 la final
La finalul celor 600 de km de hard enduro, Graham
Jarvis a fost cel mai rapid rider de la clasa Pro.
Britanicul de la Husaberg a avut nevoie de 20h00min14sec
pentru a parcurge traseul de-a lungul celor patru zile în
munţi. Jarvis a mai câştigat Red Bull Romaniacs în 2008,
însă la finalul ediţiei din acest an a declarat: „Mă bucur mai mult
de victoria din acest an decât de prima. Atunci parcă am avut noroc
pe când acum am muncit încă din primul moment. Această competiţie
este fantastică şi sper să revin şi la anul. Celor care îşi
doresc să participe le transmit că la Pro traseul este mai mult
decât extrem în anumite porţiuni, aşa că pentru o primă participare
dacă nu ştiu exact la ce să se aştepte le recomand să încerce clasa
Expert.”
Chris Birch (KTM), câştigătorul ediţiei din 2010, a încheiat
cursa pe locul doi „Cea mai grea zi pentru mine a fost cea de azi
chiar dacă în ziua a treia mi-am rupt ghidonul şi aripa. Mă bucur
că am ajuns la finiş şi nu pot decât să îl felicit pe Graham pentru
că este pur şi simplu incredibil”. Pilotul neo-zeelandez a reuşit
pentru a patra oară să se claseze pe podium la Red Bull Romaniacs,
de fiecare dată când a venit în România reuşind să termine pe
podium. În pofida unor probleme avute în ultima zi cu GPS-ul,
Andreas Lettenbichler (Husqvarna) a încheiat raliul pe locul trei.
Pilotul german a rulat în penultima zi împreună cu Xavier Galindo
(Husaberg) şi cei doi se luptau pentru ultima poziţie pe podium.
Din păcate, spaniolul a ieşit din cărţi după ce imediat după
service point a alunecat pe o coborâre căzând cu tot cu motocicletă
în barajaul de la Mărtinie. Spaniolul a dovedit că este un bărbat
adevărat care îşi doreşte să termine cel mai dificil raliu din lume
şi a înotat până pe malul celălalt de unde a reuşit să ia o barcă.
Ajutat de proprietarul ambarcaţiunii, Galindo a scos motocicleta la
mal şi a pierdut doar o oră cu această aventură acvatică. În cele
din urmă a fost clasat pe locul 5 la general. Pe patru între
Lettenbichler şi Galindo este Paul Bolton. Britanicul se chinuie să
ajungă pe podiumul de la Red Bull Romaniacs, însă până acum cea mai
bună clasare a sa este locul 4 din 2010 şi 2011.
La clasa Pro din cei 19 de rideri care au luat startul
au ajuns la finiş 16. Cei trei piloţi care au fost forţaţi
să iasă din lupta cu traseele extreme din Carpaţi au abandonat din
pricina unor accidentări. Cea mai dificilă clasă a avut la start şi
doi piloţi români. Mani Gyenes şi Ervin Kovacs au reuşit să termine
hard enduroul pe locurile 11 respectiv 10. Acesta este al optulea
finiş al lui Mani Gyenes la Red Bull Romaniacs din tot atâtea
posibile. „Mă bucur că am putut concura şi în acest an la Red Bull
Romaniacs însă aici ca să ajungi în top 5 trebuie să te antrenezi
mult cu motociclete de trial. Este important că nu m-am accidentat
pentru că în ziua a treia au fost porţiuni de traseu aproape
imposibile, iar eu trebuie să mă gândesc şi la Campionatul Mondial
de Rally-Raid. La începutul lunii octombrie voi concura în Raliul
Faraonilor pentru a-mi apăra locul doi la general.”
Şapte români pe podium la Red Bull Romaniacs
2011
Comparativ cu alţi ani, în 2011 putem spune că a fost o
invazie de rideri români la cel mai dificil raliu hard enduro din
lume. 21 de „localnici” s-au înscris pentru a se lupta cu traseele
din Carpaţi alături de alţi peste 150 de rideri. Surpriza
a venit din partea lui Ioan Tara. Originar din Sibiu, Tara a lucrat
în primii ani la organizarea Red Bull Romaniacs însă a decis că
este vremea să şi concureze şi s-a transformat din track manager în
concurent în 2010. În 2011 s-a înscris la Expert Single şi a reuşit
să câştige având un avans de 46 minute în faţa scoţianului Gavin
Johnston. Pe trei la Expert Single s-a clasat australianul Shane
Moss.
Lucian Neaga şi Daniel Conopan mai precis Velox Racing
au terminat pe locul doi la clasa Expert Team. Reuşita lor
este una care le dovedeşte determinarea, mai ales în cazul lui
Lucian care din prima zi în munţi (duminică 17 iulie) a concurat cu
răni adânci la palma stângă. Piteşteanul a câştigat în 2010 la
Hobby Single, însă anul acesta s-a lovit rău de un pom şi doar cu
ajutorul medicilor a reuşit să reziste de-a lungul a încă trei zile
de hard enduro.
Pe trei, tot la Expert Team, au terminat şi cei de la
Endurostore o echipă din România formată din Cristi Babeş şi Călin
Radu. Krisztian Nagy alături de coechipierul său a reuşit
să termine pe podium la clasa Hobby Team. Sorina Sandu şi
Andrea Goga s-au mai bine spus Powerpuff Girls, singurele fete din
competiţie au reuşit să termine Red Bull Romaniacs clasându-se în
final pe locul 12 la Hobby Team (au fost clasate 16
echipe).