Poziţia pe piaţă a producătorilor europeni de motociclete s-a întărit în 2007. După ce şi-au împrospătat oferta cu modele noi, europenii au reuşit să capteze atenţia unui număr mai mare de cumpărători. Anul trecut BMW anunţa depăşirea pragului de 100.000 de unităţi iar a fost una dintre cele mai vândute motociclete pe bătrânul continent.
La finele lui noiembrie, Ducati ajungea în topul celor mai vândute 30 de motociclete cu nu mai puţin de trei modele: Ducati Monster 695 cu 2.864 unităţi, 1098 cu 1.888 unităţi şi Hypermotard 1.130 unităţi. La Milano au fost lansate încă două modele care promit cifre de vânzări impresionante: şi sportiva entry-level 848. Prima va avea un preţ mai mare decât actualul 695 însă nivelul tehnologic a făcut un salt în timp de câţiva ani. Pe de altă parte, 848 propune un nivel de performanţe ridicat (134 CP) la un preţ mult mai mic decât al lui 1098. Ca o confirmare a acestei afirmaţii, pe piaţa franceză s-au vândut 33 de exemplare în primele două săptămâni după lansare, iar din lotul alocat pentru 2008 s-au rezervat deja mai mult de jumătate.
Că tot veni vorba de Franţa, producătorul britanic a înregistrat la finele primelor luni ale anului 2007 o creştere a vânzărilor de nu mai puţin de 42,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, şi a ajuns la o cotă de 3,98% din piaţa motocicletelor peste 125 cmc. Meritul aparţine în mare măsură unui singur model: Street Triple. Nakedul tricilindric propune un nivel de performanţe onorabil şi o echipare pe măsură la un preţ convenabil: 7.590 Euro, în medie cu 500 de Euro peste preţul modelelor similare nipone.
Britanicii au devansat KTM, austriecii nereuşind să fructifice în aceeaşi măsură valul pro-european. Totuşi KTM a ruşit o creştere cu 14%. În Marea Britanie, BMW R 1200GS şi Triumph Tiger ţin capul de afiş al categoriei cu cea mai mare creştere, Adventure Sport.
Cea mai mare felie din tortul motocicletelor revine în continuare japonezilor. Abia dacă adunăm cifrele de vânzări ale tuturor producătorilor europeni şi le comparăm cu cele ale fiecărui producător japonez putem vorbi de o luptă de la egal la egal. Se anunţă un an plin de surprize cu modele noi de la mai toţi producătorii europeni (, Ducati M696 şi 848, şi Dorsodurro, ). Tot anul viitor, va intra în luptă cu modele ceva mai accesibile. Dacă 2007 a fost valul pro-european, în 2008 se anunţă un Tsunami anti-japonez.