Suzuki B-King
Dimensiunea contează! Nu are rost să ne mai amăgim. Cu cât e mai mare cu atât e mai bine, cel puţin când vine vorba de jucăriile masculilor. A fost aşa încă de le începuturile omenirii. Neanderthalii se lăudau cu lungimea bâtelor, regii istoriei s-au întrecut în a construi castele din ce în ce mai mari, iar în istoria recentă războiul rece s-a transformat uneori într-un concurs de lungime a… rachetelor. Nu, nu aţi greşit url-ul, sunteţi în continuare pe ProMotor.ro. Vorbim însă de o motocicletă pentru care "mare" nu este un atribut corespunzător. Prezentat în 2001 la Salonul de la Tokyo B-King a devenit oficial cel mai puternic naked de serie.
Acelaşi sistem de gestiune controlează electronica motorului şi sistemul de evacuare cu geometrie variabilă SET (Suzuki Exhaust Tuning). Eşapamentul catalizat cu sondă Lambda şi sistemul PAIR au grijă ca noxele eliminate prin toba finală să nu treacă de limitele impuse de normele Euro 3. Aţi citit corect "toba": deşi aparent avem de a face cu două tobe de evacuare, în realitate sistemul de evacuare foloseşte un singur final disimulat sub două măşti romboidale. Noua chiulasă DOHC foloseşte 16 supape din titan. Adoptarea supapelor cu peste 200 g mai uşoare a permis folosiera unui singur arc pentru fiecare, ceea ce a dus la o creştere a cuplului motor, mai ales la ture joase. Întreaga arhitectură a motorului a urmărit creşterea eficienţei dar şi îmbunătăţirea fiabilităţii. Nu că ar exista cineva care să conteste fiabilitatea Buselor.
Pentru că este un monstru de 1.340 cmc, B-King se poate lăuda şi cu o masă proprie mai mult decât decentă: 242 kg la gol. Pentru a struni atâta amar de metal şi plastic, la pachet cu furca inversată reglabilă au venit şi prinderile radiale ale etrierelor însă furnizorul acestora nu mai este Tokico ci Nissin. Cu un ampatament de 1.525 mm, B-King nu e tocmai un samurai ci mai degrabă un luptător de Sumo. Pe un drum sinuos de munte sau prin traficul aglomerat al Bucureştiului monstul nipon va cere destul de multă muncă din partea pilotului său şi cu greu cred că va face faţă unui naked de 600 sau chiar unuia de 1.000 cmc.
Mărimea contează, dar uneori prea mult poate însemna de fapt mai puţin. Dacă Arnold Schwarzenegger a reuşit să fie ales pe post de Guvernator în California, poate că şi B-King are şanse să devină un rege al şoselelor…