Hyosung GV650
Vorbind despre cruisere ne gândim aproape inevitabil la motociclete americane sau ocazional la motociclete japoneze. Foarte puţin probabil să ne treacă prin minte verun nume corean, însă din Changwon City vine o motocicletă care vrea să schimbe această percepţie.
Urmând o reţetă aproape infailibilă prin Sud-Estul Asiei, coreenii au început prin producerea şi comercializarea de scutere de cilindree mică şi motorete economice. Majoritatea producătorilor din acea zonă se limitează la producţia acestor tipuri de motociclete însă Hyosung a decis să meargă mai departe. Prima etapă a fost ridicarea nivelului calitativ şi crearea unei identităţi proprii. Apoi s-a trecut la dezvoltarea unor modele mai mari şi în 2002 apărea prima motocicletă coreeană de cilindree medie.
Dacă fratele naked este perceput ca o copie săracă a lui Suzuki SV 650, GV 650 Aquila (sau Sport Cruiser/Powercruiser cum este mai nou denumit în Italia respectiv Germania) este un soi de alternativă economică pentru Harley Davidson V-Rod.
Motorul lui GV 650 este acelaşi V2 la 90º de 647 cmc, care alimentat prin două carburatoare oferă o putere maximă de 71,3 CP. Pentru comparaţie, Yamaha XVS 650 oferă numai 40 CP iar Marauderul celor de la Suzuki oferă 56 CP din 805 cmc. Aşadar cruiserul coreean este de-a dreptul sportiv, mai ales că şi echiparea susţine această afirmaţie.
Pentru a place şi mai mult americanilor sau americano-fililor, transmisia finală prin lanţ a fost înlocuită cu una mai silenţioasă şi mai curată prin curea dinţată.
La capitolul design, GV 650 poartă o puternică amprentă coreeană. Nu că ar avea coreenii un stil bine definit, dar nici la "împrumutat" nu se pricep foarte bine. E drept, coreenii o fac mai bine decât chiezii. Stilul este evident asemănător cu cel al americanului V-ROD, însă au fost modificate destule detalii încât americanii să nu poată câştiga un proces de copyright. Nu toate aceste modificări au fost chiar inspirate, dar per total coreenilor le-a ieşit un pachet onorabil.
Vorbind despre o categorie în care imaginea contează (poate mai mult decât orice) nu este deci de mirare că GV 650 nu reuşeşte să depăşească vânzările modelelor japoneze consacrate (americanii nu au nimi un model în această categorie).
Că tot veni vorba, imporatorul german al motocicletelor coreene a arătat la Intermot un interesant exemlu de customizare, denumit Trend Killer. Acesta a pierdut şaua pasagerului, care a fost înlocuită de o aripă scurtă, a primit un sistem de evacuare cu două tobe iar parte frontală a pierdut indicatoarele de pe ghidon. Nu este un custom spectaculos dar trebuie să recunoaştem că arata destul de bine. Mai ales dacă ţinem cont că vine din Coreea.