BMW Motorrad Concept e prezentat la Frankfurt 2011
Numele BMW este bine-cunoscut printre motociclişti, dar în domeniul scuterelor constructorul bavarez nu prea şi-a „făcut mâna” – cu excepţia lui BMW C1, germanii sunt absenţi de pe piaţa scuterelor. Iată că, la Salonul Auto Frankfurt 2011, pe lângă modelele i3 şi i8 sau bolidul BMW M5, în standul lor s-a aflat şi un interesant Concept E.
După ce anul trecut BMW ne-a dat o idee despre ce ne aşteaptă pe viitor de la scuterele lor, prin conceptul unui scuter de clasă mare Concept C, acum bavarezii aplică metoda downsizing, Concept E având un gabarit mai redus.
Însă designul rămâne sofisticat, amintind oarecum de familia BMW i, dar şi de motocicletele touring: parte frontală masivă „split face”, cu un far high-tech dotat cu LED-uri şi un parbriz de mari dimensiuni. Carenele în formă de bumerang au un design curat, evidenţiind siglele BMW de pe laterale, iar semnalizatoarele sunt integrate futurist în partea superioară.
BMW Motorrad Concept e are o distanţă destul de mare între roţi, iar faptul că vorbim de un sistem de propulsie electric e-tecnhology este subliniat de culoarea verde ţipător de pe laterale, sub şa găsindu-şi locul atât un motor electric puternic, dar şi pachetul de baterii litiu-ion, care asigură o autonomie de până la 100 km şi poate fi încărcată total în doar 3 ore.
Tabloul de bord este simplificat, pe manete fiind plasate câteva butoane cu funcţiile principale de control, iar pe un mic display LCD din faţa pilotului sunt afişate atât informaţiile esenţiale, precum şi imaginile de la camerele de filmat plasate în stopul din spate.
BMW Motorrad Concept e nu e doar un exerciţiu de stil, prefigurând destul de fidel un iminent model de serie – oficialii BMW au anunţat că încă de la sfârşitul lui 2011 vor lansa două maxi-scutere premium, care, cu siguranţă, vor prelua foarte multe elemente estetice ale conceptelor de până acum.