Trecerea de la pătrăţosul Volvo V70 la
dinamicul Volvo V60 este una
pronunţată şi e clar că noul break va atrage clienţii
Volvo. Ceea ce însamnă că V70 va rămâne de izbelişte? Nu chiar,
datorită tunerului Heico Sportiv, specialist în maşini tunate
Volvo.
Doar 100 de astfel de V70 T6 vor fi preparate de Heico
Sportiv, iar preţul de pornire va fi unul cu adevărat
exclusivist: 70.193 euro, valabil pentru piaţa germană. Să vedem ce
face aşa de special un V70 astfel tunat.
În primul rând, motorul turbo de 3,0 litri este upgradat
de la 304 CP la 325 CP, prin recalibrarea unităţii
electronice centrale şi adoptarea unei noi linii de evacuare.
Cuplul maxim creşte şi el de la 440 Nm la 460 Nm, deci nu ar trebui
să ne aşteptăm la o îmbunătăţire semnificativă a
performanţelor.
Totuşi, demarajul 0-100 km/h este realizat acum în 5,9
secunde faţă de 6,9 secunde la modelul de serie, deci cu o
secundă mai bine, în timp ce viteza maximă rămâne limitată
electronic la 250 km/h. Din fericire, consumul mediu nu creşte
exagerat, ajungând de la 10,2 litri/100 km la 10,6 litri/100 km.
Ceea ce, pentru un break de peste 300 CP, cu tracţiune integrală şi
cutie automată, poate fi considerat foarte bine.
Din panoplia modificărilor tehnice, putem enumera suspensia
sport, care coboară maşina cu 30 mm, în timp ce jantele de
19″ sunt încălţate cu pneuri Pirelli, cu dimensiunea de 245/35 R
19. Interesant, la pachet este oferit şi un set de jante
de 18″, încălţate cu pneuri de iarnă.
Estetic vorbind, V70 by Heico Sportiv se bazează pe
pachetul R-Design Volvo, tunerul punându-şi amprenta doar
pe unele detalii, cum ar fi micul spoiler de pe hayon, finisarea în
stil crom mat a carcaselor retrovizoarelor, ornamente în stil
cromat pentru proiectoarele de ceaţă şi, bineînţeles, logo-ul Heico
pe caroserie.
La interior, atrage atenţia tapiţeria specială în culoare
Antracit, unele inserţii din aluminiu sau volanul sportiv, îmbrăcat
în piele. Nu lipseşte o plachetă cu numărul de serie redusă.