Tuning pentru cunoscători: BMW Seria 1 M Coupe de 500 CP!
Versiunea de top a primei generaţii Seria 1 a fost modelul BMW Seria 1 M Coupe, considerat de către purişti drept urmaşul de drept al primului BMW M3 (nume de cod E30). La fel ca primul M3, şi acest ”ursuleţ M” modern e destul de exclusivist, deoarece au fost produse doar circa 6.300 de exemplare.
Beneficiind de un motor turbo de 3,0 litri, cu şase cilindri în linie, modelul de serie se laudă cu o putere maximă de 340 CP, dar şi cu un cuplu maxim respectabil, de 500 Nm la doar 1.500 rpm. Suficient pentru a-i conferi maşinii un caracter sportiv foarte pronunţat, dublat de agilitatea excelentă conferită de trenul de rulare foarte bine gândit.
Pentru specialiştii de la LEIB Engineering nu e, însă, suficient, aşa încât propun un kit de modificare a motorului (remaparea unităţii centrale ECU, turbocompresoare mai mari, sistem de răcire redimensionat şi o nouă evacuare).
Rezultatul este aproape exagerat: 500 CP şi un cuplu maxim de 600 Nm, maşina fiind capabilă să atingă 305 km/h prin eliminarea limitării electronice a vitezei maxime! Însă Seria 1 M Coupe e cunoscut mai degrabă pentru eficienţa pe viraje, deci tunerul german a intervenit şi asupra trenului de rulare.
Pe lângă faptul că jantele albastre scot maşina în evidenţă, mai ales datorită contrastului cu vopseaua gri-mat a caroseriei, tebuie remarcat că dimensiunea lor este de 20 inci, fiind încălţate cu pneuri de mare performanţă Yokohama Advan (255/30 R 20 în faţă, respectiv 275/30 R 20 în spate).
Supensia este coborâtă, arcurile şi amortizoarele sunt mai tari, iar accesoriile aerodinamice (spoiler sau difuzor) sunt din fibră de carbon. Butonul ”M” de pe volan comandă activarea unei noi supape plasate pe evacuare, menită a-i conferi maşinii un sound şi mai puternic decât al modelului de serie.