Motorul turbo de 2,0 litri de
pe Volkswagen Golf R
dezvoltă 265 CP, ceea ce înseamnă un raport de
peste 130 CP/litru. Nu de mult, tunerul Sportec a realizat o versiune care să
rivalizeze cu Ford Focus RS, ducând R-ul la nu mai puţin de
300 CP prin modificarea softului unităţii centrale – deci un raport
de 150 CP/litru.
Acum, cei de la Sport Wheels duc limitele lui VW Golf R
şi mai departe, realizând o versiune care dezvoltă 330 CP
şi un cuplu maxim de 450 Nm (cu 100 Nm mai mult decât versiunea de
serie). Acest upgrade a fost posibil tot prin recalibrarea unităţii
centrale, dar şi prin adoptarea unui nou sistem de evacuare,
realizat inhouse.
Prin urmare,
Golf-ul R al celor de la Sport Wheels se laudă acum cu un
raport de 165 CP/litru, ceea ce ar trebui să
îmbunătăţească foarte mult performanţele lui Golf R, modelul de
serie afişând valori precum 5,5 secunde pentru demarajul 0-100 km/h
sau viteză maximă de 250 km/h. Care sunt, însă, noile valori, nu a
fost comunicat încă.
Vizual, VW Golf R Sport Wheels se distinge prin setul de
jante O.Z. de 20″, încălţate cu pneuri de mare performanţă
235/30 R 20 şi fiind vopsite într-un roşu aprins. De asemenea,
pachetul pentru individualizarea maşinii mai cuprinde o serie de
stickere cu diverse motive geometrice şi, mai ales, inscripţia R
plasată pe lateralele maşinii.