Saleen FourSixteen este numele dat modelului electric Tesla Model S care a trecut prin mâinile americanilor de la Saleen. Ştii tu – acel Saleen care a produs, la începutul anilor 2000, supermaşina S7, dar care acum îşi câştigă pâinea din kituri de tuning pentru maşini ca Ford Mustang sau Chevrolet Camaro.
Acesta nu e prima lucrare de tuning pentru Tesla Model S (T Sportsline şi Unplugged Performance au prezentat deja versiunile lor), însă e primul kit care vine de la un producător cu un nume destul de important în industria auto.
Aşadar, Saleen FourSixteen este, în esenţă, o Tesla Model S P85 care a fost modificată pe ici-colo pentru a arăta mai bine (spun ei) şi pentru a merge mai repede (tot ei spun asta). Mai exact, Saleen a schimbat spoilerele faţă-spate, capota şi jantele (acum sunt de 21 de inci) şi a adăugat un difuzor de aer din fibră de carbon şi un eleron pentru capota portbagajului.
Jante de 21 de inci pe o maşină electrică? Nu sună prea eco…
În interior, scaunele sport au fost îmbrăcate în piele perforată, în vreme ce feţele uşilor şi consola centrală au primit ornamente din fibră de carbon.
Totodată, cei de la Saleen spun că motorul electric produce 416 CP şi 600 Nm – adică aceleaşi valori publicate de Tesla pe site-ul oficial. Cu toate acestea, se vorbeşte despre o îmbunătăţire a felului în care cuplul motor e livrat, dar şi despre răspunsuri ale pedalei de acceleraţie demne de circuit.
Piele, piele artificială şi iar piele
Saleen FourSixteen a primit îmbunătăţiri şi la sistemul de răcire – un radiator mai mare, ventilatoare mai bune şi o pompă de apă cu debit crescut.
La capitolul suspensie, maşina electrică modificată de Saleen vine cu un sistem gândit pentru circuit, cu precizarea că există şi opţiunea unei suspensii reglabile.
Preţurile încep de la 152.000 de dolari, bani în care este inclusă şi maşina standard.