Modelul de serie
Audi RS6 Avant
beneficiază de un imens V10 de 5,0 litri, preluat, cum
altfel, de pe Audi R8 V10.
Culmea este că breakul beneficiază de o putere mai mare decât
coupe-ul supersport: 580 CP faţă de 525 CP în cazul lui R8.
În plus, Audi RS6 Avant este mai tare şi decât
Mercedes E 63 AMG T-Modell,
fiind, la ora actuală, cel mai puternic break de serie din
lume.
„Şi ce dacă?” şi-a spus tunerul Reifen Koch, care, la fel ca
un alt tuner german, MTM, a vrut să scoată şi
mai mult din RS6 Avant. Adică vreo 700 CP – adică vreo 120
CP suplimentari. Şi cuplul motor a fost afectat, crescând
de la 650 Nm la 790 Nm.
Interesant este că acest upgrade de putere
nu necesită intervenţii majore la partea tehnică a maşinii. Au fost
suficiente recalibrarea unităţii electronice centrale a motorului,
adoptarea unui filtru de aer sport şi înlocuirea sistemului de
evacuare cu unul propriu.
Prin urmare, performanţele sunt şi ele la alt nivel: dacă viteza
maximă în cazul unui RS6 Avant de serie este limitată la 250 km/h,
modelul preparat de Reifen Koch ajunge mult mai departe,
până la 330 km/h (ce-i drept, cu aproape 15 km/h mai puţin
decât maşina preparată de MTM). Demarajul nu se
specifică, totuşi, cam cu câte zecimi de secundă a scăzut faţă de
cele 4,6 secunde reclamate de modelul de serie.
În ce priveşte aspectul maşinii, tunerul a considerat că nu e
cazul să denatureze linia sobră a maşinii cu un pachet estetic.
Există, totuşi, propunerea unui set de jante de nu mai
puţin de 22″, de origine Schmidt, încălţate cu pneuri
performante, cu lăţimea de 265/30 R 22.