Uwe Gemballa trebuie sa fie un tip tare obsedat de perfectiune. Si-a deschis propriul atelier de tuning in 1970, iar faptul ca a ales sa lucreze cu Porsche este un puternic argument la afirmatia de mai sus. De aici, insa, si un paradox: te apuci tu sa imbunatatesti masini care sunt etalonul categoriei? Pare la fel de hilar ca operatiile penibile ale celor de la West Coast Customs, care s-au gandit ca un Enzo fara nu stiu ce jante Giovanna nu e bun… Yeah, right! Numai ca Uwe, se pare, a stiut intotdeauna ce face. Masinile create de el au stabilit numeroase recorduri, dintre care cele de pe Nürburgring mi se par foarte relevante.
Prima data, la sfarsitul anilor ‘90, s-a impus un bolid de 600 CP, iar in 2001, cu celebrul Wolfgang Kaufmann la volan, o “racheta” a casei Gemballa a absolvit Ring-ul cu un timp de 7:32,52. Recordul a fost batut mai tarziu de un Carrera GT de serie, cu mai putin de o secunda, iar acest fapt a fost de ajuns pentru ca eroul nostru sa vada rosu in fata ochilor.
Cred ca si din acest motiv, in pozele oficiale, Gemballa Mirage GT apare “imbracat” in rosu, in timp ce, antitetic, numele sau este completat de sintagma Black Edition. Nu a incercat, cel putin din cate stiu eu, sa bata vreun record pana acum, dar sunt convins ca, in timp, GT-ul de serie nu va sta in calea acestei “creaturi” care aspira, pe drept, la statutul de über-Porsche.
Dar ce este, de fapt, Mirage GT? In jur de 1.500 de proprietari de Carrera GT reprezinta posibilul sau target. Acesti oameni, desi un GT nu este deloc un produs de masa, s-ar putea sa aiba destule fite-n cap pentru a fi dispusi sa mai investeasca in masinile lor.
Motorul GT-ului este deja unul de vis. Pistoanele alearga furibunde intr-un bloc in format V10 de 5,7 litri – o cilindree asociata de mine aproape intotdeauna, involuntar, cu a celebrului HEMI de peste Ocean. Dar, spre deosebire de za german, acestuia din urma turatiile stratosferice, atat de naturale pentru un supercar, ii sunt necunoscute. Astfel ca sunt nevoit sa optez negresit pentru muscle-ul european de 612 CP.
Dar daca va spun ca se poate si mai bine? Dupa principiul pilotilor de curse – “You can never have too much power” –, Gemballa a lucrat la managementul electronic al acestui propulsor, crescand puterea maxima cu aproximativ 40 CP. Cum cresterea puterii nu vine niciodata singura, 20 Nm intregesc imaginea de ansamblu si explica de ce s-a redus acceleratia 0-100 km/h cu 0,1 secunde, coborand la 3,8! Pentru ca eforturile inginerilor sa fie de “rasunet”, evacuarea standard a fost inlocuita cu una din otel inoxidabil, care in loc de doua evacuari are patru. Cele suplimentare au luat locul farurilor de ceata, care au fost plasate sub difuzor.
Ca veni vorba de difuzor, trebuie sa remarc faptul ca Mirage GT vine si cu un kit complet de caroserie, executat din fibra de carbon. Asta face ca masina sa para pregatita pentru a lua startul in celebra cursa de 24 de ore de la Le Mans. Iti sar in ochi imediat gurile de aerisire suplimentare, incastrate in noul spoiler frontal. Acesta din urma este prelungit in jurul masinii, prin “fustele” laterale, dar si prin noul difuzor, menit sa genereze si mai multa apasare pe puntea spate. Tot in spate a aparut si un eleron de mari dimensiuni, in care este incorporata o frana aerodinamica similara celei de pe Bugatti Veyron.
La interior se remarca sistemul infotaiment complet, dotat cu un display 6,5”, respectiv tonele de materiale exclusiviste, cum ar fi alcantara sau carbonul.
Uwe Gemballa va da, in total, 229.800 de motive ca sa optati pentru acest pachet. In euro…