Oameni şi maşini: Spartanul BMW M3 întâlneşte aristocratul Mercedes 250S

Autor: Tudor Rus 06 apr. 2013 Tuning auto

Doi adversari mai diferiţi ca BMW E30 M3 şi Mercedes-Benz 250S mai rar se pot vedea, dar când ambele modele au acelaşi posesor povestea lor devine şi mai interesantă. Aşadar, să-l prezentăm pe fiecare în parte, aşa cum se cuvine.

Lansat oficial la Salonul Auto de la Frankurt ediţia 1965, modelul 250S a reprezentat prima treaptă a gamei cu nume de cod W108. Dotat cu un motor de 2,5 l cu şase cilindri în linie şi două carburatoare, elegantul model livra 130 CP la 5.400 rpm şi atingea 100 km/h în 13 secunde, pentru a putea continua sprintul până la 182 km/h, viteza sa maximă.

Nu erau genul de performanţe care să îşi taie răsuflarea, însă sedanul german nu ţinea cont de asta pentru că nu deservea nimic altceva decât luxul şi confortul.

De partea cealaltă, modelul E30 M3 a fost lansat cu caroserie în două uşi care ascundea un propulsor 2.3 L I4 care în versiunea pentru şosea producea 200 CP. Şi asta nu e tot. E30 M3 dispunea de 12 elemente de caroserie care îi îmbunătăţeau aerodinamica, aripi proeminente, suspensie şi frâne sport şi o cutie de viteze manuală cu cinci trepte.

Şi acum să revenim la maşinile lui John Zuberek, prezentate de cei de la StanceWorks. Dacă la distinsul 250S John a avut mult de furcă în a restaura superba caroserie şi în a pune la punct partea de mecanică, lucrurile au fost mai simple cu „primitivul” E30 M3, care în afară de mici retuşuri, nu a avut nevoie de reparaţii capitale.

Pe lângă faptul că cele două germane au fost salvate de John de la fiare vechi, acesta şi-a asumat responsabilitate de a le menţine într-o stare ireproşabilă de funcţionare, demonstrând astfel că şi rivalii de-o viaţă pot fi uniţi de pasiunea unui singur om de rând.

Voi pe care îl preferaţi? Să fie atletul M3 sau atrăgătorul 250S?


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide