MTM din nou: Audi R8 GT3-2
Poate unii îşi amintesc de indicativul GT3-2 – l-am mai regăsit
în cazul unui Lamborghini Gallardo derivat din cursele GT3,
preparat de Reiter, maşină care a renunţat la tracţiunea
integrală pentru propulsia pe puntea spate.
Aceeaşi reţetă a fost aplicată şi de MTM pentru noua lor
creaţie, Audi R8 GT3-2, un supercar potrivit mai degrabă pe
circuitele de viteză decât pe şosele. Mai ales că tunerul
a modificat şi puterea motorului V8, care a crescut de la 420 la nu
mai puţin de 560 CP, depăşind chiar şi puterea lui R8 V10.
Surplusul de 140 CP a fost posibil prin adoptarea unui
compresor mecanic, astfel fiind afectat şi cuplul motor
maxim, care a crescut de la 430 Nm la 580 Nm. Prin urmare,
demarajul 0-100 km/h este acum de 3,9 secunde (faţă de 4,6 modelul
de serie Audi R8 V8), iar viteza maximă se cifrează la 317 km/h, cu
10 km/h mai bine decât modeul de serie.
Alte modificări aduse de MTM acestui Audi R8 GT3-2 sunt
noua suspensie mai tare şi cu amortizoare ajustabile sau
sistemul de frânare racing, cu discuri de frână de 380 mm.
Jantele cu 9 spiţe, de 20″, pot fi încălţate cu pneuri de mare
performanţă Dunlop Sport Max GT sau Michelin Cup Sport.
Aerodinamica a fost îmbunătăţită în primul rând prin adoptarea
unui eleron de mari dimensiuni, în timp ce
spoilerele şi pragurile beneficiază de adaosuri de fibră de carbon,
pentru un comportament cât mai bun la viteze mari.
Cei de la MTM îşi laudă creaţia drept singurul Audi R8
street legal, cu propulsia pe puntea spate. Adică o
configuraţie care nu s-a mai regăsit în catalogul Audi de 40 de ani
(normal, din moment ce marca din Ingolstadt a făcut recunoscut pe
plan mondial indicativul quattro).
Deocamdată nu se ştie preţul pentru modificarea unui Audi R8 V8 de serie într-o bestie pentru
fanaticii fenomenului „de-a latul”, dar e clar că vorbim de o sumă
pe măsura pretenţiilor.