MTM Audi R8 V10 Biturbo la Geneva 2011
Motorul unui
Audi R8 V10 de serie scoate 525 CP, dar e un motor aspirat. Cei
de la MTM au găsit rapid soluţia de dopaj: un sistem
biturbo, care duce la obţinerea unor valori foarte interesante.
Adică o putere maximă de 777 CP şi un cuplu motor maxim de 888
Nm.
Dacă vă aşteptaţi să găsim pe undeva şi valoarea 666, vă
dezamăgim – totuşi, suntem destul de aproape, dacă ne referim la
cele 700 de ore necesare punerii la punct a aspectului
acestui bolid. Pentru că de atât au avut nevoie cei de la
MTM pentru a polişa şasiul din aluminiu, respectiv pentru a „scăpa”
de vopseaua de pe panourile caroseriei, rezultatul fiind acest R8
„oglindă”.
Teoretic, această muncă înseamnă şi kilograme mai puţine pentru
masa totală, ceea ce nu poate decât să contribuie în mod pozitiv la
obţinerea unei viteze maxime de 350 km/h, precum şi a unor
demaraje foarte rapide, de circa 3 secunde până la 100 km/h
sau de 9,3 secunde până la 200 km/h ori sub 20 de secunde până la
300 km/h.
Despre alte modificări la partea tehnică a acestui Audi R8 V10
Biturbo, specialistul MTM nu ne mai spune. Însă ne anunţă
preţul de pornire: 400.000 euro costă acest exemplar de la
Geneva
2011.