Met-R tunează Porsche Cayenne: Radical Star
Cei care conseră că noul Porsche Cayenne arată mai mult a maşină
pentru domnişoare decât a SUV sportiv pot apela la tunerul
rus Met-R. Care a pregătit un kit deosebit de agresiv pentru
Cayenne Turbo.
Modelul din imagini se numeşte Porsche Cayenne Radical
Star, iar termenul „radical” are acoperire deplină, cel
puţin din punct de vedere vizual. Şi asta deoarece Met-R s-a
concentrat foarte mult pe aspectul cât mai agresiv al SUV-ului
german.
Încă de la prima privire asupra botului maşinii, amatorii de
maşini sportive vor fi atraşi ca de un magnet de spoilerul
redesenat într-un stil mult mai agresiv decât cel al unui Cayenne
Turbo de serie. În laterale au apărut acum nişte „branhii”
verticale generoase, iar în partea inferioară avem parte de un
splitter din carbon, profilat aerodinamic.
Spoilerul frontal continuă, de fapt, nişte bosaje mult mai late
ale roţilor, care fac lăţimea maşinii să fie cu 100 mm mai
mare decât la modelul de serie. Bineînţeles că aceste
bosaje sunt completate armonios de praguri mai late, dar,
interesant, destul de simpliste, care lasă evidenţiate jantele
mari, cu 5 spiţe, de cel puţin 20″.
În spate, caracterul sportiv al lui Cayenne Radical Star este
asigurat de un mare şi negru difuzor, realizat din fibră de
carbon şi care scoate în evidenţă cele 4 evacuări
generoase, din inox, îndreptate în sus (un lucru destul de rar
întâlnit).
Pe hayon a fost adoptat un eleron ceva mai
mare, realizat tot din fibră de carbon, în timp ce
bosajele roţilor din spate găzduiesc fante pentru evacuarea
căldurii de la sistemul de frânare.
Motorul turbo V8 nu a rămas nici el neatins, dar, în acest caz,
nu vorbim de un upgrade exagerat al puterii, care creşte cu
numai 64 CP, puterea maximă ajungând la 564 CP, graţie
resoftării unităţii electronice. Punând la socoteală şi garda la
sol coborâtă foarte mult, e clar că acest SUV rămâne să-şi arate
muşchii doar pe şosea, nu şi în afara acesteia.
Preţul pentru un astfel de kit de modificare Porsche
Caynee Radical Star se cifrează la aproape 20.000 euro.
Deci în jur de 15% din preţul de bază al unui Cayenne Turbo.
Merită? Noi am spune că da, iar propunerea celor de la Met-R este
de natură să trezească tot interesul pasionaţilor.