Mazda la SEMA 2010: Mazda MX-5 Cup şi Super20 în prim plan

Publicat: 04 11. 2010, 16:44

La SEMA 2010, micul roadster
Mazda MX-5 şi-a arătat şi faţa
agresivă
, demonstrând că poate fi mai mult decât un
roadster drăguţ şi accesibil. Japonezii au prezentat chiar două
versiuni modificate, MX-5 Cup şi MX-5 Super20.

În primul caz, Mazda MX-5 Cup a trecut printr-o cură de
steroizi,
roadsterul japonez devenind mai atractiv pentru
cei care pun accentul pe peformanţă şi pe un look racing.
Performanţele motorului de 2,0 litri nu au crescut exagerat:
puterea a ajuns de la 160 CP la 195 CP, prin
folosirea unui sistem de admisie MazdaSpeed şi schimbarea
evacuării.

Mai importante, însă, sunt celelalte modificări, începând cu
suspensia, care beneficiază de amortizoare reglabile, arcuri mai
tari şi bare stabilizatoare mai groase. În compartimentul motor
găsim acum şi o bară de rigidizare în trei puncte, iar
habitaclul este garnisit atât cu scaune sport de origine
Sparco, dar şi cu un inedit roll-cage
, cu trei bare
longitudinale.

Roţile ediţiei speciale Mazda MX-5 Cup au nu mai puţin
de 17″
şi un design specific circuitelor de motorsport,
fiind încălţate cu pneuri BF Goodrich gForce R1, de 225/45 R 17. În
materie de modificări exterioare, maşina nu îşi propune altceva
decât să demonstreze că se pretează curselor, fiind garnisită cu o
serie de stickere, dar şi cu deja celebra inscripţie
MazdaSpeed.

Cealaltă ediţie specială este
Mazda MX-5 Super20, un model care celebrează 20 de ani de
existenţă pe piaţa nord-americană
a micului roadster –
peste ocean este mai cunoscut sub denumirea Mazda Miata. Modelul
vine doar cu un hardtop fix, în habitaclu fiind montat un roll-cage
în spatele scaunelor, pentru creşterea rigidităţii.

Motorul maşinii beneficiază de un compresor mecanic de
origine Cosworth
(dar nu ştim, deocamdată, performanţele
propulsoului), în timp ce componentele sistemului de frânare, ale
direcţiei şi suspensiei sunt toate modificate pentru a-i conferi un
comportament cât mai sportiv maşinii.

Exteriorul maşinii se remarcă în primul rând prin spoilerul
agresiv, proiectoarele fiind mutate în cadrul grilei centrale, iar
locul acestora fiind luat de fante de aerisire pentru frâne.
Jantele de 16 inch au un design sportiv, iar bosajele roţilor sunt
îmbrăcate în plastice negre. Centura inferioară a caroseriei mai
este garnisită cu stickere de personalizare, per total
Mazda MX-5 Super20 fiind un model aniversar reuşit.

S-au mai remarat şi câteva modele Mazda2 având diverse
kit-uri exterioare
, menite a reliefa potenţialul citadinei
în materie de aspect. Mazda2 Street sau Evil Track sunt în
întregime creaţii ale studioului Mazda Design, încercând să
sensibilizeze clienţii fai ai seriei „Fast and Furious”, dar care
vor maşinuţe exclusiviste abordabile.