Dacă despre Lamborghini Gallardo Superleggera putem afirma că este un răspuns dat lui Ferrari F430 Scuderia, atunci Gallardo tunat de EDO Competition ar putea fi un concurent pentru Ferrari 430 Novitec Rosso?
Nu prea, deoarece EDO nu s-a complicat cu modificări de amploare asupra motorului – V10-le rămâne tot aspirat, dar ajunge la 560 CP, aceeaşi putere ca a noului Lamborghini Gallardo LP560. Această putere este atinsă la 8.250 CP, iar cuplul maxim ajunge la valoarea de 540 Nm/6.800 rpm. Suficient pentru ca demarajul până la 100 km/h să dureze 3,7 secunde, iar până la 200 km/h doar 11,7 secunde, în timp ce viteza maximă atinge 320 km/h.
Dacă Novitec Rosso a optat pentru grefarea unui compresor mecanic dublu pentru Ferrari 430 Scuderia, cei de la EDO s-au rezumat la modificările ţinând de cartografia unităţii centrale, admisiei din fibră de carbon, dar, mai ales, prin adoptarea unei noi tubulaturi de evacuare, cu un nou sistem catalitic. De asemenea, sunetul evacuărilor poate fi modificat de la un buton de pe bord, care acţionează o supapă.
Alte modificări ale maşinii cuprind coborârea suspensiei cu 15 mm şi adoptarea unor jante de 19" din trei bucăţi, dar şi un nou sistem de monitorizare a presiunii în pneuri. Despre preţul acestor modificări, nici o informaţie, dar suntem siguri ca Lamborghini Gallardo Superleggera EDO Competition este ceva mai ieftin decât Ferrari 430 Novitec Rosso, chiar dacă performanţele de pe hârtie sunt foarte apropiate.