La Detroit 2012, Jeep Grand Cherokee va avea două versiuni contradictorii
Cei de la AMP Electric Vehicles nu sunt la prima experienţă de acest fel: până acum au mai realizat conversii ale unor SUV-uri precum Mercedes-Benz ML sau Chevrolet Equinox, înlocuind motoarele termice cu motoare strict electrice.
Oficialii declară că versiunea electrică a lui Jeep Grand Cherokee va oferi o autonomie maximă de 100 de mile, zero emisii şi peformanţe la un nivel ridicat. Preţurile şi datele tehnice ale lui Jeep Grand Cherokee EV vor fi făcute publice doar cu ocazia Salonului Auto Detroit 2012.
La polul opus regăsim tunerul Hennessey, care s-a ocupat de cea mai puternică versiune a SUV-ului american, Jeep Grand Cherokee SRT8. Modelul de serie beneficiază de un V8 de 6,4 litri, 465 CP şi 630 Nm, iar demarajul 0-100 km/h de 4,8 secunde este specific maşinilor sport.
Hennessey plusează şi modifică motorul de pe SRT8, crescându-i cilindreea la 7,0 litri şi adăugând un sistem twin-turbo. Astfel, puterea maximă ajunge la 805 CP, iar cuplul motor maxim aproape se dublează, ajungând la 1.115 Nm. Demarajul 0-100 km/h este acum de numai 3,1 secunde, iar Grand Cherokee HPE800 a mai primit un sistem de frânare upgradat, cu discuri Brembo, jante de 20 inch, suspensie revizuită şi un kit exterior cu accesorii din fibră de carbon.
Jeep Grand Cherokee HPE800 va fi produs în doar 24 de exemplare, iar preţul va începe de la 235.000 USD. Suntem curioşi dacă e un preţ mai mare decât al versiunii electrice realizate de AMP…