Honda Insight vs. Toyota Prius la Tokyo Auto Salon 2010
la intrarea în forţă a maşinilor hibrid în lumea tuningului. Ceea
ce înseamnă că maşini tunate chiar de către producători, cum este
cazul acestor două concepte, Toyota Prius G Sports Concept,
respectiv Honda Insight Sports Modulo.
Pentru Toyota, denumirea „G Sports” va reprezenta în viitor gama
de modele modificate in house, însă planurile se rezumă doar la
piaţa indigenă. Modificările Priusului de la acest salon de tuning
japonez nu au vizat grupul motopropulsor, ci doar partea estetică,
suspensia şi trenul de rulare. Şi pentru Honda Insight cam tot
acelaşi principiu a fost aplicat, dar încă nu sunt informaţii dacă
s-a intervenit şi asupra propulsiei hibride.
exterior al lui Toyota Prius G Sports presupune spoilere complet
noi, cel din faţă modificând aproape complet identitatea
maşinii, în timp ce farurile „împrumută” de la Audi ideea
led-urilor pentru faruri.
Honda Insight Sports Modulo, în schimb, se modifică destul de
puţin vizual în partea frontală, elementele cromate ale modelului
de serie fiind acum negre, iar în partea inferioară a spoilerului
modificat se observă proiectoarele de ceaţă tip led, de această
dată ideea fiind „împrumutată” de la Mercedes.
din spate de la Prius nu se modifică la fel de dramatic precum
partea frontală, iar spoilerul spate ascunde destul de mult cele
două evacuări sport. Totuşi, eleronul este modificat, fiind mai
mare.
Prin comparaţie, Insight arată a OZN din această
perspectivă: hayonul este negru în mare parte, spoilerul
este redesenat iar evacuările lipsesc în favoarea unui mic difuzor.
În locul unui eleron, pentru Insight s-a preferat adoptarea
unei perechi de aripioare laterale, care, în funcţie de
preferinţe, te pot duce cu gândul la Batman sau la Aghiuţă.
ne surprinde în partea laterală prin folosirea unor ornamente
speciale aerodinamice pentru roţile spate (dar nu la fel
de agresive ca ale rachetei
Brabus E V12), meniul fiind completat de praguri laterale şi
oglinzi având carcasa din carbon. Coborârea suspensiei cu 30 mm şi
adoptarea unui sistem de frânare racing pun în evidenţă jantele cu
design sport.
jantele de la Prius sunt doar sportive, în cazul lui Insight
acestea au o particularitate interesantă: din cele 8 spiţe pe care
ar fi trebuit să le aibă janta, 3 sunt acoperite de un capac,
probabil cu rol aerodinamic, deşi nu se specifică, deocamdată,
avantajele acestei soluţii.
Cert este că Insight capătă un look final de navă
spaţială, mai impozant decât Prius, aceasta mize\nd pe
ideea de racing. Iar noaptea, Insight ne oferă cireaşa de pe tort:
multe dintre elementele aerodinamice suplimentare sunt subliniate
de leduri – chiar şi semi-capacele roţilor.
punct de vedere al interiorului, cele două maşini nu aduc
modificări majore, deşi aspectul cockpitului lui Prius
arată mai sportiv: scaune profilate Recaro, pedalier
perforat din aluminiu şi tapiţerie din piele neagră, având cusătură
roşie evidenţiată. Normal, nu lipsesc logo-urile G Sports.
Insight se prezintă mai cuminte în interior, faţă de modelul de
serie plusând cu scaune sport şi tapiţerie mai sobră decât la
Toyota, din piele Alcantara, având cusătură albă. Nu lipsesc
pedalierul perforat din aluminiu sau inscripţiile Modulo, plasate
mai discret.
concluzie, direcţia în care se îndreaptă cele două mărci japoneze
în ce priveşte tuningul de casă este destul de clară: Toyota Prius
G Sports încearcă să accentueze latura sport spre racing, amestecul
de alb şi roşu amintind întrucâtva de Formula 1, în timp ce Honda
Insight Sports Modulo mizează mai mult pe un caracter high-tech,
intrând într-un curent „gadget mania”.
De câştigat vor avea clienţii şi domeniul maşinilor hibrid în
general, deoarece avem două modele care demonstrează clar că
hibridele pot fi maşini personalizate într-un mod foarte
reuşit. Deocamdată estetic, dar în curând vom asista şi la
escaladarea performanţelor propulsoarelor.