FOTO: Murciélago şi Gallardo, cei mai de seamă tauri
Au trecut 13 ani de când am văzut pentru prima dată Murciélago şi 11 ani de când Gallardo s-a prezentat în premieră lumii. Sunt două modele pe care poţi să le numeşti „vechi” fără să te simţi vinovat – ambele au primit înlocuitori, pe Aventador şi pe Huracán – dar sunt două exponate din Sant’Agata Bogonese care vor rămâne în istoria Lamborghini ca taurii cei mai de seamă.
Povestea numelui lui Murciélago ne întoarce în timp, la coridele secolului XIX, când taurul Murciélago a supravieţuit eroic luptei cu matadorul, rămânând în picioare după 24 de lovituri de sabie – motiv pentru care a fost scutit de sacrificiul final, gest onorific în lumea coridelor. După luptă, Murciélago a fost dus la ferma lui Antonio Miura, dând naştere ulterior rasei de tauri de luptă Miura.
Istoria şi ştiinţa tinde să contrazică povestea de prezentare a lui Murciélago – Antonio Miura ar fi participat cu taurii săi la coride cu mult înainte de momentul 1879, iar probabilitatea ca un taur să supravieţuiască atâtor răni este infim de mică. Ce nu poate fi contestat, însă, este faptul că cele două modele Lamborghini au intrat în Hall of Fame-ul producătorului italian ca cele mai vândute produse ale uzinei din Sant’Agata.
Gallardo a apărut în 2003 şi este bestseller-ul brandului, ultima unitate produsă purtând numărul de serie 14.022. Detractorii nu ezită să se lege de faptul că acestea sunt primele Lamborghini-uri „corcite”, având ca dedesubturi tehnologia grupului Volkswagen. Însă acest aspect nu le poate contesta atributele de supercaruri – cifrele de performanţă şi de vânzări vorbesc de la sine.
Te lăsăm cu galeria foto de mai sus, în care cele două modele, încălţate cu jante Brixton M51 Monaco Series (Murciélago) şi Brixton R10 Targa (Gallardo) pozează alături de două elicoptere. Desigur, nu putem să te scutim de întrebarea cea mai grea:
Dacă ar fi să-ţi alegi unul, dar doar unul dintre cele două, care ar fi?
Sursa foto: GTSpirit