Ferrari F430 Scuderia a fost dezvăluit publicului cu ocazia Salonului Auto Frankfurt 2007 şi a devenit imediat un must-have pentru colecţionarii de bijuterii high-tech cu pedigree. Maşina a fost folosită chiar şi pentru cursuri de pilotaj exclusiviste, în compania lui Michael Schumacher, ceea ce vorbeşte de la sine despre capacităţile lui Ferrari 430 Scuderia.
Însă tunerul Novitec Rosso vrea să demonstreze că Ferrari 430 Scuderia este capabil de mult mai mult decât cei 510 CP de serie. Astfel, motorului V8 i-a fost grefat un sistem Supersport Bi-Kompressor upgradat, care duce la obţinerea unui surplus de 207 CP şi 252 Nm! Cei 717 CP/8.350 rpm şi 722 Nm/6.250 rpm duc la performanţe pe placul lui Schumi:
– 0-100 km/h în 3,5 secunde
– 0-200 km/h în 10,1 secunde
– 0-300 km/h în 26,1 secunde
– viteză maximă: 348 km/h (în cazul în care doritorii optează pentru cutia de viteze cu rapoarte de transmisie mai lungi)
Sistemul cu două compresoare mecanice lucrează la o presiune de 0,48 bar şi beneficiază de un o admisie modificată a aerului. Motorul, la rândul său, beneficiază de o nouă cartografie electronică, injectoare mai mari şi două filtre de aer de înaltă performanţă. Toate acestea pentru "doar" 47.000 euro în plus.
Însă o maşină supersport are nevoie de multe alte modificări. Jantele de 19" ale modeului de serie au fost înlocuite cu unele de 20", cu spiţe duble şi adaptate vitezei pe circuit, fiind încălţate cu pneuri speciale de la Pirelli, de 235/30 ZR20 în faţă, respectiv 325/25 ZR20. Suspensia este coborâtă şi mai mult, însă beneficiază de un sistem hidraulic de ridicare cu 40 mm, care permite utilizarea cotidiană a maşinii – însă, la depăşirea vitezei de 80 km/h, amortizoarele sport revin la distanţa la sol iniţială.
Nu doar aspectul tehnic este luat în considerare de cei de la Novitec Rosso, ci şi cel estetic. Exteriorul beneficiază de tuşe discrete, stopurile şi semnalizatoarele fiind negre, la fel ca şi perechea de dungi longitudinale de pe capotă şi acoperiş. La interior, Novitec Rosso oferă un program racing pentru personalizarea lui Ferrari 430 Scuderia: volan ergonomic acoperit cu piele şi fibră de carbon, padele mai lungi pentru schimbarea treptelor cutiei secvenţiale F1-SuperFast2, iar coloritul interior rămâne la latitudinea doleanţelor clientului.