Creaţie Marangoni şi TRC: Alfa Romeo Giulietta G430 iMove
Noua
Alfa Romeo Giulietta s-a clasat pe locul al doilea în
competiţia
Car of the Year 2011, reuşind să convingă juriul prin designul
şi sportivitatea sa. Însă cea mai puternică versiune, în
acest moment, este cea dotată cu motorul turbo de 1,8 litri şi 235
CP.
Cei de la Marangoni şi TRC au considerat că maşina poate mai
mult, aşa că au creat Alfa Romeo Giulietta G430 iMove, care
arată ca un hot-hatch demn de a rivaliza cu
Ford Focus RS. Mai ales că puterea maşinii italiene
este acum de 286 CP, destu de aproape de cei 300 CP ai
hot-hatch-ului german.
Primul lucru care îţi sare în ochi este culoarea verde a
pneurilor, care, pe lângă faptul că e stridentă, este şi
fluorescentă în întuneric. Cei de la Marangoni, însă, vor
să ne ofere astfel un preview la noua gamă de pneuri ecologice, pe
care le vor lansa în curând pe piaţă.
Pneurile Marangoni conţin un compus pe bază de siliciu şi alte
materiale, care le conferă o rezistenţă mai redusă la rulare,
astfel maşina obţinând un consum mai redus. Totuşi, în cazul lui
Alfa Romeo Giulietta G430 iMove, accentul cade pe performanţă, aşa
că pneurile sunt destul de late: 235/35 R 19,
încălţând un set de jante Barracuda Karizzma, vopsite în negru,
pentru contrast.
Pneurile verzi contrastează şi cu vopseaua argintiu
mată, maşina având, într-adevăr, un look special. La
nivelul modificărilor estetice, se remarcă spoilerul frontal cu
două mari fante laterale, inspirat din
Ferrari F430, în timp ce logo-ul a fost înlocuit cu unul verde
Marangoni.
În spate, nota de agresivitate este asigurată de un
imens difuzor realizat din fibră de carbon, cele două
evacuări rotunde fiind plasate în extremităţi. Stopurile sunt
fumurii, aşa că, per total, Alfa Romeo Giulietta G430 iMove arată
ca un monolit, fiind o apariţie relativ bizară în peisajul
tuningului.
Motorul este cel de 1,8 litri, de pe versiunea sportivă
Giulietta Quadrifoglio Verde, dar turbosuflanta a fost
înlocuită, astfel obţinându-se 51 de CP suplimentari, puterea
totală fiind acum de 286 CP. Pentru ca această herghelie
să fie folosită eficient, suspensia a fost înlocuită cu una
reglabilă KW, cu 40 mm mai joasă, iar sistemul de frânare a fost
înlocuit cu unul de origine Tarox, discurile pe faţă având 330 mm
diametru.
Interiorul lui Alfa Romeo Giulietta G430 iMove este
modificat şi el într-o manieră originală, fiind creaţie a
specialistului Conte of Florence. Tapiţeria scaunelor şi a feţelor
de uşi este dintr-o combinaţie de piele şi Alcantara, având aceeaşi
culoare verde ţipător ca şi pneurile. În rest, bordul este garnisit
cu inserţii din carbon, iar pedalierul şi măciulia schimbătorului
sunt din aluminiu.
Deocamdată, nu s-a comunicat un preţ pentru modificarea în acest
fel a lui Alfa Romeo Giulietta, dar tunerul TRC va pune în
vânzare un kit complet G430 iMove începând din 2011.