Clona de McLaren F1 revine: 1.100 CP şi de 10 ori mai ieftină ca un Veyron
Acum vreo doi ani de zile, mica firmă americană DDR Motorsport se făcea remarcată prin modelul Miami GT, considerat la vremea respectivă o clonă de McLaren F1. Totuşi, modelul a avut succes în primul rând datorită preţului foarte accesibil, în funcţie de preferinţa pentru motorizare (de la motorul în patru cilindri de pe Toyota MR2 până la V8-ul de pe Corvette) preţurile ajungând până la circa 40.000 de dolari pentru un kit-car.
Acum, băieţii recidivează cu o maşină care poate aspira fără mari emoţii la olimpul maşinilor supersport. Propulsorul de origine Mazda este de tip Wankel, având 4 rotoare şi fiind dotat cu un sistem twin turbo. Este vorba de acelaşi tip de propulsor folosit şi pe maşina de curse de la LeMans, Mazda 787B, tunat de şeful CLR Motorsport, fost inginer Mazda pentru motoarele de curse.
Interesant este faptul că acest motor are un preţ de numai, atenţie, 10.000 USD, deşi este capabil de o putere maximă de 1.100 CP – asta şi datorită posibilităţii de a fi alimentat cu bioetanol. Transmisia este secvenţială, fiind de tipul transaxle şi având 6 trepte, care pot fi comandate, evident, de la padelele de pe volan.
Şasiul maşinii este şi el de încredere, suspensia provenind de la Corvette C5, iar multe dintre elementele caroseriei fiind realizate din fibră de carbon. Jantele au 20 de inci, iar sistemul de frânare poartă semnătura Brembo, având etriere cu şase pistonaşe.
Masa totală a maşinii se cifreză la doar 1.100 kg, ceea ce ne duce la un raport de numai 1 kg/CP – pentru amatorii de racing, această valoare anunţă performanţe extraordinare, dar creatorii maşinii încă nu ne gratulează cu cifre exacte. De asemenea, nici preţul final nu a fost comunicat, însă estimările sunt că suma de bază porneşte de la mai puţin de 100.000 de dolari.
Cei care consideră că 1.100 CP sunt prea mulţi, pot opta pentru o variantă mai puţin potentă, cu un motor Wankel cu 3 rotoare şi o putere de circa 700 CP. Care, însă, suntem siguri că va avea un magnetism la fel de mare pentru ”opţionalele” pe tocuri (vezi mai multe imagini cu ele)…