Brabus E V12 la Frankfurt 2009
pregătit un tuning estetic foarte calm pentru noua berlină Mercedes Clasa E, dar şi un uşor
tuning mecanic pentru versiunea E500, care ducea puterea la 462 CP.
Era clar, totuşi, că nu vorbim de „vitamina E” pe care o aşteptam
de la Brabus.
Acum, însă, aşteptările fanilor au fost răsplătite cu vârf şi
îndesat: noul Brabus E V12 este o creaţie din categoria „OH
MY GOD!”, germanii mergând destul de departe cu
modificările.
exteriorul: dacă în partea din faţă agresivitatea este la cote
normale, partea din spate este total atipică pentru cei obişnuiţi
cu maşinile în trei volume. Şi asta datorită îndrăznelii de
a acoperi, din raţiuni aerodinamice, roata spate. Despre
efectul vizual nu cred că mai e cazul să comentez, imaginile
vorbind de la sine.
Normal, fibra de carbon a fost folosită pentru toate
accesoriile aerodinamice, de la spoilerul faţă, care
integrează poziţiile cu LED-uri, până la eleronul spate. De
asemenea, interiorul este garnisit şi el cu acest material, plus
piele neagră sau detalii din aluminiu, cum ar fi pedalierul
perforat. Dar să trecem la lucrurile specifice Brabus, şi anume
modificările tehnice.
acelaşi de sub capota recentului Brabus SV12 R, fiind vorba despre un bi-turbo,
a cărui cilindree a fost crescută de la 6,0 la 6,3 litri. Faţă de
bolidul bazat pe Mercedes Clasa S, motorul lui Brabus E V12
dezvoltă cu 50 CP mai mult, atingând valoarea de 800 CP,
în timp ce cuplul motor rămâne limitat electronic la 1.100 Nm (deşi
motorul este capabil de 1.420 Nm!).
Prin urmare, Brabus E V12 intră cu brutalitate pe teritoriul
supercarurilor exclusiviste, afişând performanţe de
invidiat:
- 0 – 100 km/h în 3,7 secunde
- 0 – 200 km/h în 9,9 secunde
- 0 – 300 kmh în 23,9 secunde
Iar viteza maximă este limitată electronic – dar nu cum suntem
obişnuiţi la modelele de serie, ci cu 100 km/h mai mult,
bariera fiind impusă la 350 km/h. Totuşi, cei de
la Brabus afirmă că, fără limitatorul electronic, maşina ar fi
capabilă chiar de 370 km/h, ba chiar îi gratulează pe clienţi cu un
vitezometru gradat până la 400 km/h.
aproape irelevant faptul că Brabus E V12 afişează un consum
mediu de numai 15,7 litri/100 km şi emisii CO2
de 372 g/km. În schimb, jantele de numai 19″ par cam mici pentru
această bestie, fiind încălţate cu pneuri 255/35 ZR 19 în faţă,
respectiv 285/35 ZR 19 în spate. Nu mai are sens să menţionăm că
suspensia a fost modificată, beneficiind de mai multe moduri de
setare, iar sistemul de frânare este tip racing.
Însă nu se poate trece cu vederea preţul lui Brabus E
V12: nu mai puţin de 600.000 euro. Un preţ pe deplin
justificat, având în vedere că vor fi produse doar 10 astfel de
exemplare. Deci chiar mai exclusivist decât un Lamborghini Reventon!
Premiera mondială a lui Brabus E V12, la
Salonul Auto Frankfurt
2009.